2:a april -


Idag är det 2:a april. Dags för våren att komma och hälsa på nu. Det får räcka med kyla och det får hemskt gärna sluta regna också. Och nej - nu vill jag inte ha någon mer snö heller. 

Har det egentligen hänt så mycket sedan jag skrev senast? Nja, inte direkt. I söndags var Mathilda hemma hos mig på vasa och vi såg Disturbia, då båda var lediga måndag :D. Jag kopplade inte att det var en skräck/thriller förrän efter ungefär halva filmen och efter det var det ju verkligen kul att sova själv :P. Men det var värt det. 

På måndagen passade jag på att träffa Bullen inne i stan, innan han skulle åka iväg till Spanien - den jäveln :P. Vi gick runt på Åhléns i ungefär en och en halv timme för att hitta något "typiskt svenskt" att ge hans värdfamilj. Samtidigt passade vi på att skratta åt alla fula manicker med onödiga funktioner som man kunde köpa därinne - exempelvis en potatisskalare som var som en gummivante man satte på fingrarna... Nödvändigt? 
Sen joinade Sezer oss och vi gick runt lite i stan. Hamnade i en löjligt dyr affär där man hade möjlighet att köpa en skinnjacka för 20 000 kronor... Allvarligt talat, vem vid sina sinnens fulla bruk skulle köpa en jacka för så mycket? 
Varför inte bara resa till Thailand några veckor istället? Den var inte ens särskilt snygg. Å andra sidan var ju affären typ tom också :P. 

Sedan drog vi alla tre hem till mig för att dricka te, men det blev att Sezer skulle se över ljudet på tv:n, och filmen vi testade fastnade vi vid, så den såg vi. I skuggan av Bronx - sån sjukt bra film! Men det har jag förstås vetat länge :P. Måste hitta ett soundtrack till den alltså! 

Sedan lovade Sezer att hälsa på på tisdagen också för att laga mat åt mig då far min är i USA som vanligt, och det gjorde han också :). Sen såg vi på 27 dresses, riktig tjejfilm alltså, men jag tyckte den var söt :). 

Idag har jag varit i skolan. Känns inte som att jag varit där på evigheter! Min första riktiga skoldag på över en månad tror jag. Det var lite skönt att faktiskt göra något vettigt dock, men faaan vad trött jag är. Hade ju vänt dygnet jättemycket, och trots att jag försökt ställa tillbaka det somnade jag inte förrän vid två, och gick sen upp halv sju. Tungt alltså! 

Ikväll blir det yoga med Johanna ^^.  



 

Kommentarer
Postat av: Matilda

vilken heting!

2008-04-02 @ 22:44:18
Postat av: Remina

Du e grym :)

2008-04-02 @ 22:54:22
URL: http://remi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0