14:e februari - Alla hjärtans dag


En ganska meningslös dag för min del :P. Eller ja, inte meningslös direkt, men en dag som alla andra :).  

Remina fyller dock år idag och det är ju förstås speciellt! Grattis till Remina! 

Och min käre far fyllde 50 i tisdags, självklart grattade jag honom ordentligt då, men han får ett till grattis i efterskott här också... Min största present till honom i tisdags blev nog att jag lyckades äta en hel fiskmeny som hela familjen blev serverad på Svea Hof. 
Haha, för er som känner mig så kanske ni vet att jag är lite kräsen när det gäller min mat och då i synnerhet när det gäller fisk... Detta är något som mina föräldrar har grälat på mig om i 18 år. Därför tror jag inte ni kan föreställa er lyckan i deras ögon när jag till slut bestämde mig för att jag skulle äta samma mat som resten av familjen. 

Jaja, jag fick en hel del både champagne och cider, samt lite vin att skölja ner fisken med, så tacka tusan för att det gick bra :). Själva 50-årsfesten blir 8:e mars, och då ska han få sin riktiga present av mig... om jag bara visste vad jag skulle köpa till honom!! Tidigare födelsedagar och julaftnar har han jämnt fått böcker... :), men det är inte gärna något man ger i 50-årspresent... så vad? Vad?! 
Om någon som läser detta har något tips på det, så får ni hemskt gärna delge er av den informationen... 

Hursomhelst... idag är det kanonfint väder. Känns verkligen underbart vårigt och jag längtar verkligen tills då det börjar bli riktigt varmt om dagarna :D. Aaah, sommar, det finns ingen årstid som den! Igår var det också soligt och då var jag och sprang uppe i Skatås... tyvärr överansträngde jag mig något fruktansvärt, och jag vet faktiskt inte hur det hela gick till, det enda jag vet är att jag har fruktansvärt ont i ena benet (jag tror jag snedbelastar när jag springer) och så har jag blåsor på fötterna och kan knappt gå. 
Trots detta skall jag försöka ta mig till stallet idag, för mamma ska hjälpa mig att hoppa med Trident, och det är en perfekt dag för det! Jag längtar verkligen tills jag ska ut i det fina vädret! 
Hehe, jag är verkligen en riktig vädermänniska! Är det fint väder, finns det knappt något som kan göra mig upprörd eller irriterad, medan det när det är dåligt väder lätt blir att jag är nedstämd hela dagen... Vilken jävla tur att man bor i Sverige då!

Ikväll blir det Sticky igen... jag hoppas det känns bättre i benen tills dess, för jag överdriver verkligen inte när jag säger att jag knappt kan gå. Note to self: Om hela kroppen har låst sig när du springer och det blir svårt att andas, försök då att gå en liten bit istället för att fortsätta springa... :). 



Jag och Bullen var ute och red tillsammans i måndags på Trident och Kalle, och sen åkte vi hem till mig och gjorde chili con carne :D. Det var gott! 

Kommentarer
Postat av: Remina

Tack, Morsing! :D Det ska bli fett kul på Sticky ikväll! FATTARU!?! Tack för smset också förresten. Ha det fint. Pusspuss

2008-02-14 @ 13:31:54
URL: http://remi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0