26:e januari - hysteriskt bra!


Japp, nu var jag hemkommen från Stockholm. Bästa konserten EVER! Älskade varenda liten sekund av den! *gråt om ni missade den*

Sådan qotsa-nörd som jag är kunde jag i princip varje ord på alla låtar som spelades och herregud vad bra de spelade! Självklart medföljde det vanliga att man blev dränkt i människor och vatten och man blev klämd, trampad på och slagen över hela kroppen i princip, men det dämpade inte den underbara känslan det minsta!
Längst fram stod jag hela tiden och lyckades stå emot alla försök att bli undanknuffad av folk som försökte tränga sig före.

Sick, sick, sick, First it Giveth och Go with the Flow projicerade lite extra energi, men som jag sa så älskade jag verkligen varenda låt. Och självklart även Monsters in the Parasol samt Hanging Tree. Det enda som var sorgligt var att varken The Lost Art of Keeping a Secret, River in the Road eller I'm Designer spelades, men man kan ju inte få allt. Däremot spelades både Do it Again och In the Fade vilket för min del var en glad överraskning :D!

Scenen var riktigt fräck med skumma ljusgrejer som hängde över scenen och var beklädda med kristaller så att de såg ut som kristallkronor eller kristallträd. Sjukt skön stämning överlag, och bandet förnekade inte sin Rock n Roll-image :). Exempel:
Sångaren Josh Homme ser "Security-guy" säga åt en tjej att hon inte får sitta på sin pojkväns axlar.

Josh: "Don't listen to him, you can sit there if you wan't babe. I wan't to see more girls, and Security-guy is trying to make them go away. Hey, if you don't want to see girls, the gaybar's over there!
This is a Queens of the Stoneage-concert, you can do whatever you want! If you want to sit on some guys shoulders, you can, and if you want to drink, smoke, get high, whatever, you can! Fuck, what do I have to do to get a party started in here?
" - följt av Hanging Tree, sån jävla underbar låt!!

Andra minnesvärda citat:
"This is a Queens of the Stoneage-concert, not your parents house. *härmar tant-röst* No smoking, no talking, no having fun! Don't sit on that couch! It's an antique!"

*Säkerhetskille försöker säga åt en tjej att gå ner från en killes axlar igen* Josh: "Hey, bald guy! Leave her alone!" *Säkerhetskillen lyssnar inte, Josh flippar* "Hey, are you fucking listening to me?! Leave her alone! You're fucking fired!"

Det var sjukt roligt i alla fall :D. Tyvärr lyckades jag inte fånga något de kastade ut, varken plektrum, trumpinnar eller spelningslistan... Menmen, en riktigt snygg Queens of the Stoneage-tröja köpte jag i alla fall! jag vill sjukt gärna se dem när de spelar i Stockholm på någon endags-festival i sommar igen, men det är så mycket pengar och så ska jag dessutom till Grekland två dagar senare, så jag vet inte hur käckt det är egentligen.

Jag är i alla fall sjukt nöjd och konserten överträffade alla mina förväntingar :D. Har nog aldrig älskat dem så mycket som jag gör nu alltså!

Det ENDA som blev lite jobbigt var att scenen var så pass hög, så man stod och tittade uppåt hela tiden, och detta har resulterat att jag har helt sjukligt ont i nacken idag! Verkligen, kan knappt röra den. Men det får det vara värt!
Jag har tagit massa bilder *tyvärr inte från konserten, fick inte ha med min stora tegelstenskamera in* men har inte kunnat lägga in dem på datorn då USB-sladden saknas som vanligt :(. Ligger nog hos far min.
Försökte ta lite bilder på konserten med mobilen, men med tanke på att jag har världens sämsta mobilkamera i princip, så är det inte så mycket att se.
Känns bra att ha någon bild från konserten dock, så det är min bakgrundsbild på mobilen nu ^^!

image49

Denna bild som jag fann på Qotsa:s hemsida får duga :D. <3 

Kommentarer
Postat av: Matilda

HAHAHHA shit vad klockrent sagt!! helt rätt att man ska få göra vad man vill;) kul att du hade det så bra:) Ses om 2 veckor:) PUSS

2008-02-27 @ 18:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0