20:e Januari


Idag var det söndag... igen!
Söndagar är rätt sega dagar... Mest sitter man och lever med ångesten att det är skola dagen efter. Och det trots att det bara är rolig skola hela dagen imorgon! Musikalarbete, hela dagen :D!
Och jag är så glad att jag redan har hållt min uppvärmning i rytmiken, nu slipper jag känna mig stressad över det också.
Trots det - söndag! Man kan inte bestämma något för kvällen, för man vet att man måste lägga sig tidigt...
Mina söndagar brukar iförsig vara ganska trevliga... Deg hela dagen, sedan yoga och sedan familjemiddag med efterrätt och film :).
Men idag blir det inte så, för far är i alperna och mor jobbar. Men yoga blir det i alla fall :D. Och eventuellt fika med några goda vänner :).

Vad som även blir, är städning av mitt rum... Jag lovar, ni kan inte ens föreställa er hur förjävligt det ser ut där inne... Och när det har blivit stökigt, då tappar man verkligen lusten till att städa... (inte för att man har lust att städa sådär väldigt ofta).
Sedan ska jag även städa undan det sista av disken från igår. Men jag fick stor hjälp av Mathilda att städa undan igår, så det är inte så mycket kvar att göra...
Jag och Mathilda gjorde nämligen mat igår, örtkyckling och klyftpotatis med sourcream & onionsmak. Vi var riktigt stolta över oss själva att vi lyckades med en sådan svår uppgift som att ha in mat i ugnen... :). Ingen av oss är några direkta genier i köket :). Sedan bjöd vi in Jesper att komma och äta med oss vilket han gladeligen gjorde, eftersom hans föräldrar var i Varberg och därför hade han bara ätit frukost och inte tänk laga någon middag :P. 

Så efter middagen fastnade vi framför tv:n resten av kvällen :P. Vi hyrde Edward Scissorhands, som verkligen var en jättesöt film! Sen gick Resident Evil Apocalypse på tv när den filmen var slut... och sen såg vi sista tio minuterna utav Saturday Night Live :). All in all var det en mysig kväll :).  

Hmm, jag drömmer alltid så skumma drömmar... inatt var det något med något uppdrag vi skulle på och sedan var det två idioter (vilken den ena uppenbarligen var jag själv) som nödvändigtvis skulle dyka ner och kolla något i en jättedjup och obehaglig flod (som tydligen också var ett hav) och däri fanns det fullt med krokodiler och vidriga saker, men allra främst hajar!! Och som somliga kanske vet så finns det inget jag är så rädd för som hajar! Det är verkligen det värsta jag vet! Och så skulle jag simma där fram och tillbaka och åååh.
Men ändå var det en spännande dröm, så det var nästan lite tråkigt att vakna upp :P.

Jag var på promenad tidigare under dagen igår, i det fina vädret :). (Det gäller att passa på de dagarna på året då det inte är mulet eller regn :P). Då tog jag massa kort på fina saker jag såg längs min färdväg :). Om någon vill se finns de på min bilddagbok som jag skaffat :P. Tanat, heter jag där :). Där finns också lite bilder från middagen :).

image33

Denna vackra bild på treans spårvagn får avsluta inlägget :P. Den skall jag åka med lite senare idag :). Nu får jag väl sätta igång och städa eller något förmodar jag... :(.

Meep.


Kommentarer
Postat av: Jonna

Hej där!
Jag är också sjukligt rädd för Hajar. Det mesta klarar jag av, men hajar är fan de värsta jag vet!!!

2008-01-20 @ 20:42:46
URL: http://disneydags.blogg.se
Postat av: Sebbe

Vad e detta, en hemlig blogg!? :P Kul att även nuvarnade NS3or skriver blogg så man kan ha lite koll på skolan. Hur e läget me dig annars o så? Kram

2008-01-21 @ 18:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0