27:e Januari


Söndag. Återigen har den kommit för att plåga mig, och begrava mig i rådvillhetens mörka jord...
Yoga, eller inte yoga, det är frågan. Ty det var fullbokat, så när som på en plats, så jag skulle kunna gå dit och jag vill gå dit... Men samtidigt skall vi ha familjemiddag och min käre fader är bara hemma idag för att åka iväg igen imorgon...
Om man räknar idag så har jag träffat far ungefär fyra gånger på tre veckor nu. Och på måndag åker han som sagt igen, och när han kommer hem så åker jag iväg till Hemsedal... så det var ju lite småtypiskt.

Det har varit en väldigt händelserik helg i alla fall... Först Sticky på torsdagen, sedan fest hos Alexandra på fredagen som avslutades med att vi gick ut tills baren stängde, och sen var jag trött och åkte hem :P.
Sedan hade jag danslektion på lördagen, vilket var jätteroligt :).
En rolig grej var när vi skulle gå ihop två och två och göra en viss rörelse över diagonalen... och den tjejen som jag stod tillsammans med sa att hon tyckte sig känna igen mig... Vilket var lustigt, eftersom jag tyckte jag kände igen henne också...
"Vilken skola gick du på?" frågade jag och hon svarade "Förut gick jag på Hovås, nu går jag på Strand"... Hmm, ja det var inte genom skolan då, men jag funderade lite mer på det där med Hovås och tänkte nästan säga: "Jag hade en pojkvän som bodde i Hovås förut..." men jag tyckte det verkade långsökt att hon kanske skulle sett mig på bussen någon gång...
Så vi funderade lite mer, sen frågade hon: "Vad heter du förresten?" jag svarade "Sofia... och du då?" ... "Juliette"
 Och EXAKT samtidigt kom vi på att vi båda två har varit tillsammans med samma kille :P. Så vi började gapskratta båda två, det var sjukt roligt :P.
Jaja, dansen var riktigt rolig som sagt, sedan åkte jag till Mölndal för att rida på tok-Trident, som var lite småtokig som vanligt ^^, men det är verkligen roligt ändå, och det gör ändå att jag känner att jag håller igång min ridning så att jag inte blir sämre bara för att jag inte rider så ofta.
Sen åkte jag hem och åt mat med mor och far och åkte därefter till Mölndal igen för att spendera resten av kvällen hos Mathilda med att se "Den svarta dahlian"´. Det var en väldigt skum film, men helt okej :).

Och det var min helg sammanfattad. Den har varit väldigt rolig i alla fall! Och imorgon ska jag ha min första sånglektion hos en sångpedagog, det ska bli riktigt spännande :D!
Och idag är det så himla fint väder att jag egentligen vill ut och gå en sväng... jag kanske ska ta och göra det! Jag älskar blå himmel!

Sen tänkte jag bara avsluta med att säga att jag som vanligt hade en sjuk dröm. I korta drag var det musikaldag, och det enda jag kunde hitta var min lila peruk. Och så var jag plötsligt någon helt annanstans och insåg att musikalen skulle börja om fem minuter och jag skulle aldrig hinna i tid till min första scen! Sen var jag plötsligt på kinesiska muren som var full med jättepåsar med ostbågar och en massa soldater nedanför.
Och så började Bullen kasta ner påsar till dem och det var någon som blev jättearg över detta, så vi fick springa. Och plötsligt satt jag istället vid matbordet med min mormor som plötsligt hade blivit jättesenil och tappat allt sitt hår och hade konstiga märken i ansiktet.
Det var... tja... en lite småunderlig dröm kan man säga. Nu är det dags att sluta sitta vid datorn.

image39

Så mysigt det är att bada på sommaren...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0