28:e Januari - I Realise That Music Then Was Really Just a Song Inside My Head



... And you will know us by the trail of dead kommer alltid hålla en speciell plats i mitt hjärta :). Fantastiska musiker, och så sjukt bra musik, som faktiskt är originell, vilket är svårt att åstadkomma i dagens musikvärld.

Allt tuffar på som vanligt ungefär här i livet. Musikalarbete hela dagen idag med rytmik på morgonen.
Men självklart ska ALLT hända v. 6 bara för att det är just den veckan jag är i Hemsedal! På rytmiken nästa vecka ska vi läsa upp det vi skrivit om våra karaktärer, samt agera som våra rollfigurer i olika situationer. Sånt är ju verkligen hur roligt som helst, och självklart missar jag det!
Dessutom är det då vi ska börja repa de första scenerna med musik och dans och i aulan och alltihop. Samma onsdag ska även Minna *jag tror hon heter så* komma och visa oss hur man sminkar bra med teatersmink. Så trevligt att jag missar det också!
*Suck*, jag visste att det inte skulle vara bra att åka v. 6 eftersom vi skulle ha mycket med musikalen då...! Men det är inget att göra något åt nu och så var det ju enda veckan då det fungerade för alla.

Idag hade jag min första sånglektion för en sångpedagog, det var roligt! 45 minuter flög förbi som ingenting och jag fick lite att öva på hemma och så. Haha, jag börjar få mycket sånt nu... Jag måste både öva dansen som en liten gnu för att kunna hänga med de andra och egentligen hade jag biologi till imorgon, men jag hade helt glömt bort den och nu vet jag inte vart häftet vi skulle arbeta med har tagit vägen, så jag får faktiskt skita i det.
Sen har jag inte haft tid att kolla upp hur gitarren låter på QOTSA-låten vi spelar i musiken. Och jag måste köpa en ny sträng till min ackustiska gitarr som på något mystiskt sätt lyckas finna egna vis att förstöra sina strängar på även fast jag knappt spelat på dem och de var helt nya.

Och jag har inte ägnat alls lika mycket tid som jag skulle vilja åt mitt skrivande och åt att bara mysspela gitarr, eller till att läsa och allt sådant... Åh, jag saknar lovet, då kommer man ikapp med allt sånt där. Även fast mitt skolarbete inte direkt är överväldigande jobbigt just nu, så tar själva skolan upp så himla mycket av min tid så jag får knappt någon tid över. Ärligt talat, jag fattar inte hur Becky klarar av att hinna med allt som hon gör!
She must be super-woman!

Hihi, Totte hittade en ganska rolig sida :). Recept på Norrländska drinkar ^^. Här följer ett exempel:

Tequila Sunrise:

- 1 liter Tequila
- Drick Tequilan
- Slut ögonen
- Vakna i sol-eller trappuppgången


            

Snart susar man ner för backarna i Hemsedal igen... :D!


"How near, how far? How lost they are" 
    

Kommentarer
Postat av: matilda

ååh snart är det dags:) lägtar så!

2008-01-29 @ 18:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0