4:e Januari


Ja, i ärlighetens namn skulle jag faktiskt fortfarande kalla det 3:e januari, men rent tekniskt är klockan faktiskt över tolv nu, så jag får väl kalla det den 4:e då.

Matilda har åkt hem nu :(.
Men vi hade verkligen HUR kul som helst :). Mycket har hunnits med under dagarna som gått.

Första dagarna planerade vi för nyår, såg på film (Music and Lyrics) hade spelkväll hemma hos Totte (jag och Matilda var charadmästarna mot Bullen och Adde, moahaha! Men det var onekligen en jämn kamp!!), vi åt thai och tex mex, hade pokerkväll hemma hos Adde (jag kom tvåa och vann därmed min insats tillbaka + en trisslott ^^) och så lyckades vi göra en låt med gitarren - a.k.a. "Ostlåten". Ja, vi har ruskigt dålig humor ibland :).

Vi hann även med familjemiddag med fadern, bröderna och ena broderns flickvän, samt operadiskning (= sjöng alla våra meningar med operaröster... så går det ibland. Sjukt svårt att sluta med när man väl har börjat!)

Sedan kom nyår och där kan vi tala stress! Det började med att jag och Matilda skulle åka och handla på Ica Maxi, och det tog sin tid kan jag lova! Folk var ute och panikhandlade i sista minuten och det var allmänt kaos. Dessutom pågick det något lopp inne i stan, men det var ganska spännande :). Någon kille sprang omkring i hel kattdräkt, haha! Jobbigt att göra det i en mil! 
Sedan hämtade pappa upp oss för att vi skulle ta en promenad alla tre i Skatås. Det gick inte att säga nej till, för det var så himla fint väder, så man ville verkligen ta vara på det lilla solljus dagen hade att erbjuda!

I Skatås hände det spännande grejer!

Först gick vi och pratade om folk med rullskridskor och jag nämnde att jag inte fattade hur de klarade vissa backar ändå, eftersom de trots allt var ganska branta och antagligen gick fort.
Tror ni inte att vi lite senare träffar på en gubbe som kommer farandes ner för en backe helt utan kontroll, utropar "HELVETE!!" och far ner i diket. Det kändes verkligen som hämtat ur "Sällskapsresan" eller något.

Sedan började det faktiskt snöa!

Det var roligt, för det var första snön jag sett sedan november, och det kändes himla passande sådär på nyårsafton! Det tog i alla fall ett tag att gå åtta kilometer... Så när vi väl kom tillbaka till bilen hade klockan hunnit bli mycket! Matilda fick åka bussen till Bullen för att hjälpa honom med hans grejer medan jag åkte hem och började städa.
Vid fyratiden kom Bullen och Matilda tillbaka och halv fem gick vi tillsammans ner till hamnen för att kolla på GP:s fyrverkerier! Det behövde vi inte ångra! Jag har aldrig sett dem förut heller, så det var lite extra spännande, och det var verkligen mysig stämning när vi stod där alla tre och tittade på de vackra kreationerna.
Jag älskar verkligen fyrverkerier!!!!
Sedan skyndade vi hem igen för att hinna städa klart, göra i ordning maten och göra i ordning oss själva! Synd att vi aldrig tog några bilder på när allt var klart, men vi hade i alla fall dukat med vita dukar, massor av tända ljus och Bullen och Matilda (med viss assistans från mig) hade gjort en jättefin förrätt på min fars recept.
Tyvärr kom några gäster för tidigt, men nåja, det blev bra ändå.
Jag och Bullen var värdparet, och Andreas och Jonas var våra hedersgäster. Sedan hade vi fixat med bordsplacering så att alla skulle få en varsin bordsdam eller kavaljer och på placeringskorten fanns små uppgifter med saker folk skulle göra under kvällen.
Jag fick hålla tal under förrätten, vilket var svårare än väntat, framförallt när folk satt och tog kort på mig samtidigt! :P.
Middagen sköttes i alla fall ytterst professionellt, vilket allra mest var Bullens förtjänst och jag tror i alla fall folk tyckte det var trevligt :). Efter middagen blev det musik och party och vi var nog alla en aning dragna redan efter både vinet som vi bjöd på till middagen och sedan hade ju folk med sig eget att dricka.
Det droppade in lite mer folk under kvällen, innan tolvslaget, och förutom en krossad lampa och en överförfriskad kille som spydde i trapphuset gick allt väl :).
Innan tolvslaget gick vi ner i parken nedanför Vasaplatsen (även känd som "våldtäktsparken") och fixade raketerna Jonas köpt. Sedan blev klockan tolv och vi tände raketerna, skålade med champagneflaskor (min och Matildas champagne var oväntat svår att dricka då den bubblade så mycket att den var svår att hålla kvar i munnen när man halsade direkt från flaskan), kramade om varandra och önskade GOTT NYTT ÅR!

Min bror ringde också, det var roligt för det har aldrig hänt förr! Han och hans flickvän var också på fest i stan och de var hyfsat dragna de med :). Johan bad mig jobba på onsdag, och pengarna säger jag ju inte nej till, så det gick jag med på.
 
Sedan återvände vi till lägenheten där en ilsken idiotgranne skällde på mig lite bland annat för att "Mina jävla kompisar hade förstört entrén" "Nej, mina kompisar gör inte sånt" svarade jag, men han ville inte höra på det örat utan hotade med att ringa han som äger huset varpå jag svarade: "Ja gör du det" väl medveten om att det var den korkade idiotgrannen som hade fel. Jag gick även ner i entrén och tittade endast för att upptäcka att det inte var något som var förstört nere vid entrén. Den gubben är ju verkligen DUM I HUVUDET!!!!!!
Men vi lät inte det förstöra vår kväll, utan festade vidare och allt som allt blev det hela lyckat :). Jag slocknade på soffan vid tre-halv fyra när vi började se på Världarnas Krig, då de flesta redan hade åkt hem.
De sista som skulle åka tog bussen vid sextiden utom Johanna som fick ta sin buss vid halv åtta.
Vid den tiden hade jag redan hunnit somna om på soffan...
När jag vaknade ordentligt igen, vid ett på dagen, hade Matilda och Bullen redan städat undan det mesta av flaskorna, tallrikarna (det var engångstallrikar och glas, så det var tack och lov bara att slänga dem i en soppåse) samt maten och disken, så det var bara till att dammsuga och moppa på golven, samt att ställa i ordning allting snyggt och till viss del skrubba väggarna (Nej, jag FATTAR inte hur folk lyckas smutsa ner väggarna) och sedan var det klart lagom till att far kom hem vid tre.

Jag hade i alla fall riktigt kul, hoppas alla andra hade det också :).

Jag lägger även in ett extra tack till Hammar för hur han skickligt handskades med min idiotiska granne och fick honom att be om ursäkt samt ge oss en flaska vin :).

Jag hoppas 2008 blir ett riktigt bra år! Kan inte tänka mig att det kan bli annat med så underbara kompisar som jag har!! Älskar er verkligen allihopa :)!

Bilder från nyårsfesten kommer att läggas upp när jag får dem... men i nu läget ligger de i säkert förvar på Bullens dator.

Ja, hela tisdagen gick i alla fall åt till att städa och dega... För även om jag inte var speciellt bakfull så orkade vi inget annat. Såg en ganska dålig film på kvällen och gick och la oss vid halv tolv.
Halv fem på onsdagsmorgonen gick jag upp för att jobba, vilket var väldigt hektiskt. Mycket som skulle packas och under tidspress också, med fel skor kan jag tillägga, så jag fick jätteont i fötterna efter ett tag!
Jaja, vid sextiden på kvällen kom jag hem igen och jag och Matilda åkte hem till mamma, åt pizza och kollade på Blood Diamond :D. JÄTTEBRA FILM, BTW. Både jag och Matilda var rörda till tårar hela sista halvtimman, haha, så det kan bli. Har sett den förut dock, men bara en gång och den var lika bra den här gången.

Och sen blev det torsdag, och då har jag och Matilda mest bara degat hela dagen. Sedan hade dessutom Mathilda kommit hem från Sälen nu :), så vi ringde henne och hon kom hem till mamma. Och så ringde vi upp Bullen, Jonas, Totte och Jesper också för att äta lite asvkedsthai innan Matilda skulle åka hem till Lund igen. Alltid lika tråkigt!! När vi åkte till stationen snöade det för fullt.
Vi sa adjö till Matilda på stationen och sedan åkte jag och Mathilda hem till Vasa och tittade på film. Haha, ibland känns det som jag typ inte gör annat :P. Men film är alltid mysigt :).
Sedan åkte Mathilda hem till sig och vi bestämde att vi skulle handla i stan imorgon samt gå ut senare på kvällen. Så det blir nog trevligt det med :).

Jag får lite dåligt samvete över att jag borde åkt hem till mor idag dock... Men inte mycket att göra åt det nu...
Nu MÅSTE jag sova, klockan är alldeles för mycket!

Good night everybody!!



Som vanligt måste jag förstås lägga in en bild! Denna gång på min älskling som jag tyvärr är för lång för att kunna rida på... Nu bor han hos trevliga människor i Gråbo. Men han kommer i alla fall alltid att vara min!
Och självklart måste han då finnas med på min blogg, det är trots allt honom den är uppnämnd efter.

Santana heter han :).

Kommentarer
Postat av: matilda

Bra sammanfattning av trevliga dagar:) fick mig ett gott skratt när jag påminndes om den något vingliga mannen i skatås:P hahah när jag tänker efter känndes det precis som en scen som passat i någon av sällskapsresan-filmerna! hahah, well well. Tack för mysiga dagar morsing, ses om en måndag:)

2008-01-04 @ 13:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0