6:e januari


Igår spelade vi Risk som sagt... Jag råkade tyvärr medverka i att Anton vann genom att nästan helt och hållet utplåna Totte... Men nåja, det var värt det.

Usch vad det känns som att man måste börja planera hela sitt liv nu... Framförallt nu när de ska införa att det ska synas att man läst upp på komvux efter 2010. Jag känner inte att jag har fantastiska betyg direkt, inte tillräckligt för det jag vill hålla på med i alla fall. Så jag kommer vara tvungen att läsa upp mina.
Och sen är det så mycket man vill hinna göra också, resa lite och sånt. Samtidigt som det känns riktigt jobbigt att lämna alla kompisarna här och kanske åka bort i ett helt år...
Å andra sidan blir det desto roligare varje gång man träffas då! Hoppas jag i alla fall :). Jag hoppas verkligen inte att vi glider isär i alla fall. Det skulle vara så fruktansvärt tråkigt :(.
Åh, jag får sån ångest när jag tänker på allt sånt här... därför försöker jag att inte tänka på det. Jag försöker leva för dagen istället. Jag menar, vem vet? I allra värsta fall kanske jag inte blir gammal nog att genomföra alla mina planer ändå. Man vet aldrig vad som kan hända.
Nu förväntar jag mig såklart inte att det ska hända något så hemskt. Jag menar mest att man får försöka njuta av var dag när den kommer, och inte oroa sig så mycket för framtiden... Den kommer i sinom tid den också.
Och har man då bara gått runt och oroat sig för framtiden hela tiden, då kommer det bara kännas som att man missat så mycket annat viktigt.

Jaja, imorrn blir det jobb igen, upp klockan halv fem! Och eventuellt ska jag jobba ett tag på tisdag också, innan jag har manusmöte hemma hos pappa ^^. Så det blir tidiga morgnar för mig ett tag framöver!
Och på onsdag är det skola :S.

Och så har jag bara slösat hela den här dagen dessutom :P, det känns lite onödigt. Har inte gjort någonting värt att nämnas :P. Vi snackade lite om att ha snöbollskrig eller åka pulka eller något, eller ja, jag och Bullen gjorde det, men så såg det ut att töa så mycket tyckte jag och var inte direkt så väldigt mycket snö från början ändå... Får hoppas det kommer lite mer snö i så fall så man kan göra det, annars får det väl bli krig i Hemsedal istället :P.

Det får väl bli dags att avsluta nu, om jag ska kunna komma upp imorgon... Svårare när jag inte har min personliga väckarklocka Matilda att hjälpa mig upp på morgonen! Men det ska nog gå med lite vilja ^^.



Självklart blir det en bild också! Denna gång på Matilda i fullt snöbollskrig mot Jonas uppe på Solheisens snötäckta bergskam. Kolla in det overkligt underbara vädret!

Kommentarer
Postat av: matilda

hhahahha, klarade du dig upp i morse utan min hjälp?

2008-01-07 @ 10:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0