2:e mars - Musikal, musikal, musikal


Det är det enda jag har i huvudet just nu nästan.

För övrigt är det nästan det enda man håller på med hela tiden. Hela fredagen  tillägnades musikalarbete. Igår gjorde vi reklam för musikalen på Allum och spenderade en stor del av dagen där. Idag (söndag) är det tänkt att jag och Bullen ska skriva till en ny scen i manus. Det kommer nog inte gå jätteväl hem att göra en helt ny scen NU - nästan bara veckan innan musikalen ska vara helt färdig. Men det är en sån jäkla bra scen, så det känns verkligen värt det extra arbetet för att få med den!

Hela nästa vecka är det bara rep, rep, rep. Scenen är något sånär färdigbyggd tror jag. Trappan har blivit uppbyggd och tyg har blivit upphängt för att dölja hålen. Riktigt fräckt är det! Men nu skall resten av rekvisitan samordnas och färdigställas. Jag har ingen aning om vad som är inköpt och så vidare. Jag hoppas det mesta är ordnat. För nu börjar det bli dags att repa in alla scenerna och sätta ihop dem!

Hoppas jag lyckas få någon som kan spela in alltihop, det här känns som att det kommer bli en grej man vill minnas! Nästa helg är det också tänkt att vi ska repa musikal. Så det är i princip det enda mitt liv kommer kretsa runt nu i två veckor. Men oj vad tråkigt det kommer kännas när det är slut!

Vad händer i övrigt i världen? Våren börjar komma tror jag. Den får gärna skynda sig! Studenten - trots att den är så nära - känns som en overklig händelse som inte kommer hända. Snart går jag inte i skolan längre liksom. Det är allt jag någonsin känt till, så underligt känns det vill jag lova. Min kusin Maria har fyllt tjugo och tagit körkort för två dagar sedan. Det börjar väl bli dags att börja med det där nu...!


Kommentarer
Postat av: Matilda

jättefin bild:) roliga veckor ni har framför er nu! jag ser fram emot att komma upp och se slutresultatet:) PUSS från Skåneland

2008-03-02 @ 15:21:47
Postat av: farbrorsara

det skulle varit så roligt att komma och kolla fian, jag är ledsen att det är så mycket just nu, det blir nog svårt..men jag hoppas verkligen att det blir bra, verkar som det är en sån där stor grej som man alltid kommer att minnas, som studenten=) är jätteglad att du kom på min och jag är så himla ledsen att jag är paris över din, men det löser sig på nåt sätt, vi kan nog ses i sommar för det=)..jag är hemma hos mamma nu i lund, kom i lördagsmorse, åker hem till min lägenhet imorgonbitti. ta hand om dig..pusspuss//kusin vitamin

2008-03-03 @ 17:35:47
URL: http://farbrorsara.blogg.se
Postat av: Remina

Du är lika duktig du med, Morsing! :) *applåderar* Bra jobbat. Hoppas att scenen går att genomföra snyggt och bra. Tror det blir toppen! Ses. Puss

2008-03-03 @ 22:02:32
URL: http://remi.blogg.se
Postat av: farbrorsara

hej kusinen, ja kommer desvärre inte på peters 50 årsfest.mina kompisar ska till mexico och vi ska festa och mysa lite innan de åker. ha det så bra.psspuss

2008-03-05 @ 16:27:52
URL: http://farbrorsara.blogg.se
Postat av: Lola

update snart morsing!

2008-03-10 @ 17:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0