29:e maj - sista dagen innan...


Maten har börjat förberedas, hälften av släkten har anlänt, gamla familjevänner och alla möjliga olika människor är på ingång...

Ångesten över att glömma något är total! Champange-flaskan i kylen, vart är örhängena? Där var tofsen, ladda kameran, hoppas det går snabbt att locka, tänk om jag skulle glömma mössan?! Mamma fick med ombytesklänningen och andra skor lämnade jag väl kvar och väskan, tänk om jag skulle glömma väskan?! och fick jag med mig fel grejer nu, de skulle ju tillbaka till vasa! Åh herregud, där låg läppennan, den hade jag aldrig hittat i stressen imorgon, vilken tur att jag fick syn på den! Hur många andra sådana grejer ligger det här runtomkring? Saker man kommer leta efter i panik imorgon.

Måste få sömn också, det är länge man ska vara uppe och det är bra att börja med att vara utsövd! Kommer jag kunna somna? Tänk om jag missar bussen! PÅSEN! Jag får inte glömma påsen!! Vart fan skall jag göra av de grejerna sen? Dem vill man ju inte ha i handen när man springer ut genom entrén... mot framtiden, och resten av livet?

Så jag försöker hitta smarta lösningar. Hoppas bara vädret blir bra, det är det absolut viktigaste, bara vädret blir bra! Det kommer hursomhelst bli en underbar och fantastiskt rolig dag. Synd att det är så mycket att hålla reda på bara! Skit samma, bara alla de jag bryr mig om är där, så kommer det bli underbart!

Mot oänligheten, och vidare...!

image95

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0