6:e maj - Livets gång


Japp, jag passade på att bli jättesjuk på söndagskvällen.

Jag vet inte när eller hur det kom över mig, men på kvällen kände jag hur ont jag hade i hela kroppen. Gick och la mig halv elva på kvällen och somnade omedelbart. Jag hade verkligen de sjukaste feberdrömmar som kändes som att de varade i en evighet, men när jag vaknade upp igen var klockan bara två på natten.

Härligt nog hade jag ännu värre ont när jag vaknade, det gjorde ont att ligga stilla och när jag rörde på mig kändes det fruktansvärt så att jag inte kunde andas och fick ligga stilla och bara flämta efter andan ett tag. Och det var outhärdligt varmt samtidigt som det hela tiden kändes som att jag höll på att frysa ihjäl. Mys.

Jag somnade och vaknade och somnade igen och varje gång jag somnade drömde jag samma sjuka dröm och när jag vaknade tänkte jag att natten snart måste vara slut men då hade det för det mesta bara gått en halvtimma. Hela måndagen låg jag utslagen på samma vis och kunde inte göra annat än ligga i sängen eller soffan hela dagen och skaka. Det snackades om att åka till sjukhuset men vi bestämde oss för att vänta en dag till och det var väl lika bra, för efter ännu en febernatt vaknade jag idag och kände mig betydligt bättre. Febern var nere och halsont var vad som fanns kvar.

Så jag lyckades ta mig till Mimmis lillasysters begravning. Om hon ändå i livet hade insett hur många som älskade henne, det var verkligen jättemycket folk där och alla grät och ja, det var hemskt. En jättesöt bild fanns uppsatt och det enda man kunde tänka var hur onödigt det var att hon gjorde som hon gjorde.
Jag som tror på återfödelse hoppas i alla fall att hon kommer födas igen och vara lyckligare i nästa liv.

image75

Kommentarer
Postat av: Remina

Ja, att vara i behov av massa grejer & samtidigt vara pank är aldrig en rolig kombination..

Oj, vad sjuk du blev helt plötsligt. Skönt att det har lagt ner sig nu iaf :)
Vad fint det sista var som du skrev om Mimmis syster. Puss!

2008-05-07 @ 16:18:58
URL: http://remini.blogg.se
Postat av: Anton

Du tror på Samsara asså, vilket sort tror du på, någon särkild från någon religion eller bara allmänt?

2008-05-08 @ 14:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0