8:e oktober - funderingar...

Jag håller mig till min "allt sker av en anledning"-tro. Det blev tyvärr inget Nya Zeeland, det stod mellan mig och en till och det blev den andra för att hon var två år äldre än mig. De sa att jag däremot hemskt gärna fick tjänsten när den blir ledig igen om ett år. Inga intervjuer eller något, bara att säga till så får jag den.

Det hade varit ganska häftigt, men jag vill inte vänta så länge med att börja plugga. Nu är jag i alla fall "back on original track" igen. Förhoppningsvis Indien med Bullen i vår, se Filip och Jonas ta studenten, Grekland i sommar och sen eventuellt läkarlinjen i Ungern. Det är ditåt det lutar nu i alla fall.

Helena har redan börjat läkarlinjen nu, i england. Av tvåhundra studenter är hon en av fem som är internationella. Det säger inte så lite! Under introduktionshelgen fick de se ett lik där skinnet torkat bort. En person svimmade. Spännande grejer! 

För tillfället har jag fått jobb på lunchrestaurangen jag dillade om tidigare i alla fall. Skönt att ha något i alla fall :).  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0