6:e september - höst och regn


Ja, nu tror jag bestämt höstkänslan har kommit ikapp de flesta.
 
Trots att jag aldrig någonsin längtar till hösten så är den ändå ganska mysig, något de flesta människor brukar hålla med om när den väl dyker upp. Kanske är det en försvarsmekanism att vi bara måste hitta positiva saker med denna årstid som varslar om att sommaren är över och vi nu ska leva åtta månader i mörker och kyla.

However har jag nog bestämt mig för vad jag ska plugga nu. Jag har alltid varit inställd på att jag inte vill göra något som kommer känna meningslöst för resten av livet. Varje dag när jag gick hem från lagret på Vitrolife funderade jag på "Varför gör jag det här? Vem hjälper jag?" Och så vill jag inte komma hem och känna för resten av livet.

Förvisso levererar Vitrolife fertilitetsprodukter så jag gissar att indirekt hjälpte jag väl folk att bli gravida via mitt arbete, men att arbeta direkt med människor är lite roligare. Så jag har faktiskt bestämt mig för att börja läsa till sjuksköterska till hösten och med tanke på min nuvarande status som uttråkad arbetslös ungdom känns det faktiskt ganska skönt att ha en målsättning.

Skrivandet och musiken kommer jag förstås aldrig sluta med även när jag börjar läsa och så småningom börjar jobba. Man vet ju aldrig, kanske blir jag sjuksköterska/författare :). Och det som är bra med sjuksköterskeyrket är att det är brist på sjuksköterskor över hela världen, så alla mina resplaner behöver jag inte heller ge upp, utan jag kan hitta jobb i princip varsomhelst. Det känns som jag har hittat den ultimata lösningen för att slippa ge upp alla mina drömmar och kunna göra något jag trivs med.

Rik kommer jag kanske aldrig bli. Men jag bryr mig faktiskt inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0