Creepy

Alltså... jag har en stalker. På riktigt.

För massor av år sedan, vi pratar alltså ca fyra år sedan, gick jag med på en sida som heter vimusiker.se  . Jag hade flera vänner som var med, som därigenom letade efter band eller bandmedlemmar. Så jag gick med och skrev en annons om att jag var gitarrist/sångare och undrade om det fanns någon som behövde en till medlem i bandet.

En kille som hette Andreas hörde av sig. Via mail naturligtvis. Och det bestämdes att vi skulle ses och jag skulle göra audition. Så jag åkte till deras replokal, och möttes av Andreas. Och bara Andreas.
 "Jaha, ska inte resten av bandet vara med?"
 "Nej, det blir bara vi." Bara där borde jag ha vänt och sprungit åt andra hållet. Men jag följde med ner i replokalen, jag spelade lite av min musik, han spelade lite av sin. Som ärligt talat var skitdålig. Så jag bestämde mig för att det här nog inte var någonting för mig trots allt.

När jag gick följde han med mig till busshållsplatsen och stod och väntade med mig tills spårvagnen kom, helt onödigt. Och sa plötsligt att han tyckte jag var lik Hilary Duff. VA?! Vad kom det ifrån? Killen var 26 år då, så han måste närma sig de trettio nu. VARFÖR vet han vem Hilary Duff är?!

Senare la han till mig på msn. Inte för att prata om bandet eller så, utan bara för att prata med mig. Därefter blev det till att fråga om vi skulle hitta på något, gå och ta en öl eller så. Jag gav ett vänligt men uppenbart: "nej tack." men han gav inte upp. Och han bjöd mig på spelning efter spelning med hans band, som jag inte hade den minsta lust att se.

Och vid något tillfälle frågade han mig om jag brukade röka hasch. "Nej, och nej jag vill inte följa med dig till något skumt café på en bakgata i Göteborg, som han pratade om, och prova!" Men man blev äldre, och jag slutade sitta vid msn. Alltså var jag av med honom. Trodde jag. Den här killen har jag alltså inte pratat med en enda gång på över ett år tror jag. Jag har träffat honom en gång i en halvtimma. och när vi pratade brukade vi inte prata ofta eller länge.

Men nu har han hittat mig på facebook! Hur FAN hittade han mig och hur vet han vad jag heter i efternamn?!?! Behöver jag tillägga att jag inte kommer acceptera honom som min vän?

Kommentarer
Postat av: Amanda

Uhhh, verkligen creepy.. :S

2009-08-25 @ 14:13:36
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Herregud, vad läskigt! Bra att du inte godkänner honom som vän..

2009-08-25 @ 16:51:01
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: L

träffade kissie igår och fick bild, hah omg :D vad tycks ? :)

rösta förresten, i bloggen.. kram

2009-08-25 @ 23:42:45
URL: http://laanas.blogg.se/
Postat av: laura

fin blogg!:D

2009-08-26 @ 07:44:59
URL: http://laurakettle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0