Dröm

Just det, jag glömde ju berätta!

Jag drömde en så otroligt underlig dröm. Jag badade i kristallklart vatten som låg i en vik, med ökenfärgat berg runtom. Det såg ut som ett litet paradis, men jag visste att det bodde en otroligt vidrig, enorm haj där. Jag hade sett den när den kastat sig upp på land och försökt frigöra sig från ett nät som satt runtom den. Men ändå badade jag där. Och så kom det ett gäng sjungande och dansande flickor helt plötsligt, som alla skulle i och bada.

Det var något som var annorlunda med dem, de var bara ren godhet rakt igenom och hade någon sorts magisk kraft. När de kom ut i vattnet avgav de någon slags energi, så att hajen kände att de var där. Den kom simmande och nafsade i sig flickorna en efter en. Vi flydde allihop och plötsligt befann jag mig på en liten, smal klippa, hundra meter över vattnet. Jag tittade ner och såg hajen där nere, väntande på de få flickor som hade överlevt.

Jag visste inte hur jag skulle komma från klippan, livrädd för att ramla ner. Medan jag klamrade mig fast på den lilla remsan tittade jag mig omkring. Strax nedanför mig lekte två av flickorna på en liten bredare avsats och jag insåg lättat att jag skulle kunna ta mig dit. Och jag såg att vattnet plötsligt hade stigit hur mycket som helst. Jag blev lättad först, tills jag insåg att hajen snart skulle vara där.

Men flickorna lekte och de hoppade i vattnet. Jag bad dem sluta och jag kom ner på deras klippkant, lagom för att se hajen sluka den sista flickan. Och det är det sista jag direkt minns.

Man säger att drömmar betyder något. VAD betydde det där?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0