God (?) morgon


God morgon!


Här i Göteborg har vi mulet och jag skulle gissa runt 16 grader kanske? Visst är sommaren underbar?

Åh vad jag längtar härifrån. Jag drömde så underliga drömmar. Men när drömmer jag inte underliga drömmar? Jag ska inte tråka ut någon med dem, men jag vaknade sådär förvirrad som jag brukade göra de första dagarna då "vi" hade blivit "jag".

Var det verkligen så många månader, veckor och dagar sedan jag träffade dig senast? Har jag verkligen inte hört från dig en enda gång sedan det där sms:et då du påstod att du brydde dig, bara inte tillräckligt för att faktiskt vilja träffa mig? Är du verkligen hemma? Är det faktiskt så, att jag måste avsky dig?

Jag önskar verkligen att jag inte behövde göra det. Att jag hade kunnat känna att du behandlat mig på rätt sätt och att vi hade kunnat vara vänner. Men det har du inte. Du var feg, opålitlig, oärlig och elak. En sådan vän vill jag inte ha. Och det du gjorde är oförlåtligt.

Jag vet inte om jag skulle kunna förlåta dig ens om du ångrade dig så mycket att du kröp på dina knän och grät. Jag har gråtit en flod med tårar för dig och det rörde dig inte i ryggen. Jag är förvisso en bättre människa än dig. Så jag vet inte.
Prova du, så kan vi se om det hjälper.  

Kommentarer
Postat av: Liv

Vet inte riktigt vad jag ska säga, men jag ville skriva något i alla fall. :o

Kramskij!

2009-08-15 @ 11:14:33
URL: http://smurvel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0