Krokar

Jaha, nu var intervjun över.

Som alltid, efter en intervju eller ett prov eller vad det nu än är jag ska göra, där mycket står på spel och kräver en hedervärd insats av mig, så kändes det som att jag kunde ha gjort mycket bättre ifrån mig!
Jag ska inte säga att det gick dåligt, men jag vet inte om det gick bra heller.

Det värsta var att hon startade intervjun med: "berätta lite om dig själv". Det enda jag kunde tänka var: "Ånej. Ställ frågor istället snälla." Så vad skulle jag berätta? Ingen aning. Jag svamlade på och hoppades på det bästa. Jag har ingen aning om vad hon tyckte om det hela.
Naturligtvis ställde hon frågor också, och jag vet inte hur det gick för mig där heller. Hon var väldigt trevlig, men hon kan lika gärna ringa och säga att jag får jobbet, som hon kan säga, tyvärr vi har valt någon annan.

Det är 50 % chans. Hon skall intervjua 30 människor, femton får åka till seminariumet i Danmark. Jag gillar inte de oddsen. Alltid när det är en 50 % chans till någonting, så väger det över till min nackdel. Om det är en fråga där man ska svara: sant eller falskt? alternativt: ja eller nej? Då svarar jag i 95 % av fallen alltid fel.

Men det är inte mitt största bekymmer i den här frågan heller. Åååh, hur ska jag agera för att inte lägga fällben för mig själv? Suck.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vid såna här tillfällen är det nog bäst att bara hoppas på det bästa. Om det bara är i 95 % av fallen det går fel...ja då kanske det här råkar vara en av dem där 5 % när det går vägen. Håller tummarna! =)



SV: Jo, det är verkligen i exakt så jag känner.. Så gott som i alla fall... Mmm, får väl bara fortsätta och hoppas på det bästa!

2009-08-20 @ 17:51:20
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha, jag vet inte! Kanske att något skulle explodera, vattnet spruta eller något rasera byggnaden, vad vet jag. Jag satt och pratade med en kollega om att jobba natt och kom fram till att det var den enda natten hon jobbat... Jag tyckte det var löjligt faktiskt.



Håller tummarna för dig!

2009-08-20 @ 18:57:47
URL: http://strangershouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0