Vägen svänger

En seg måndag här i Göteborg.

Har brutalt ont i skuldrorna av någon anledning och jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det.
I övrigt har jag fått lite inspiration till en ny story... Bara att jag inte riktigt får fram den där superkänslan som jag annars ofta har när jag ska skriva något.

Jag tror inte jag har tappat det, bara att jag inte kommer på en story som tilltalar mig tillräckligt mycket just för tillfället. Jag funderar på att bara skriva och skriva, hoppas att jag kommer in i det och så får jag redigera om några veckor när jag kan läsa det och se att: "tja, det här var ju inte så brilliant".

I övrigt är jag lite sugen på att måla också. Funderar på om jag skulle ta och köpa lite nytt papper, för mitt gamla som var så bra, är tyvärr slut. Ja, jag tror jag satsar på det. Det rycker lite i kreativitets-genen idag känner jag. Och det var ett litet tag sedan det gjorde det så jag vill passa på att utnyttja det.

Det känns som att den här veckan är något annorlunda. Jag vet inte. Får någon annan någonsin den känslan? Att man är någonstans "mitt emellan". Som att man står vid vägskälet.
Man vet att vägen delar sig. Kanske har man nästa vecka slagit in på en av vägarna. Bestämt sig för att dit ska man. Men denna veckan står man bara och tittar på de båda och vet inte riktigt hur det hela var tänkt att bli.
Där är jag nu.

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Du är vid vägskiljet? ;)

2009-08-31 @ 18:52:15
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0