Renovera mitt liv


Fem timmars arbete avklarat!

Det var trevligt faktiskt, trots att det var kallt och regnigt. Jag och arbetskamraten Petra gick runt och pratade samtidigt som vi försökte finna gäng med folk i åldern 13-17 att dela ut gratis s.k. "earbuds" till, fullkomligt meningslösa grejer som man ska sätta på sina hörlurar, som inte fyller någon som helst funktion, och tipsa om Western Unions tävling på Kungstorget imorgon, där man kan vinna ett par riktigt bra hörlurar.

Men nu känns det skönt att vara hemma. Det blir nog ett bad, lite mat, och så ska jag träffa Bullen ikväll. Det känns lite tråkigt att festivaldagarna i princip är slut, för jag har verkligen haft roligt och tankarna har vandrat ifrån dystrare saker. Jag försöker att se framåt hela tiden, mot nästa grej som ska hända och se nya ljuspunkter i varje vecka.

Jag undrar just om jag ska börja renovera mitt rum nästa vecka? Jag kommer ha väldigt mycket tid att fördriva eftersom jag inte har något jobb eller några pengar. Det är ingen dum idé faktiskt. Och mamma skulle bli glad om jag kom hem några dagar. Ja, vi får väl se. Nästa vecka behöver helt klart fördrivas i alla fall, med något rejält.

Därefter hoppas jag att det löser sig med resten av hösten. Jag vill verkligen det, behöver det. Kan jag bara få lite tur? Snälla?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0