Renovering

Jaha, så har jag flyttat hem till mor igen. Jag började med att ta före-bilder på rummet som jag lägger upp i slutet på detta inlägg. Men det ser verkligen ut som att det bor en liten flicka här! Den känslan tänkte jag försöka ändra på.

Det första jag gjorde efter det var att göra mig av med de föremål som känns jobbigast att ha kvar. Den superfina klänningen jag fick av dig hängde jag lite osynligt, tills ett läge då jag kommer kunna ta fram den och glädjas åt hur fin den är. Katt-vasen som från början innehöll vin som vi drack när vi firade din födelsedag, en av de bästa dagarna jag har haft, ställde jag in bland övriga vinflaskor som ska slängas.
Gammalt sentimentalt tjafs som jag sparat, såsom meddelanden från dig och flyg+tågbiljetterna från när jag var och hälsade på dig i Bad Gastein åkte också direkt i återvinningen.

Men jag känner mig bra. Jag har lyssnat på massor av min favoritmusik och koncentrerat mig på att rensa, fundera på vad jag vill förmedla i mitt rum och vad som är värt att spara och vad som är värt att slänga. Tyvärr kan jag inte börja måla om, för jag har ingen vit färg, och det är visst dyrt att köpa har jag hört. Så det får vänta tills lönen kommer. Men innan dess ska jag se till att få allt annat genomgånget och satt där det ska vara.



Notera gärna att lampan inte kan stå rakt OCH att gardinstången också är skev







Det är tyvärr dags för gosedjuren att flytta till vinden. Liksom en hel del annat.



Som jag sa. Det ser ut som att det bor ett litet barn här.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0