Gretas


Och så gick hela helgen utan att jag skrev någonting till dig! Kan inte säga att jag skäms allt för mycket. Och vem kunde tro att jag faktiskt har ett liv ibland?

Du förstår att i fredags var min gudmor och hälsade på. Hon som vi var och hade en mysig middag med, som är lite flummig men trots allt har mycket vettigt att säga ibland också. Jag fick ett ljus av henne. Ja, du vet ju att jag gillar tända ljus och allt det där, så det var trevligt. Gudmor Ag räckte över det med orden: "Här får du i alla fall lite ljus i ditt liv."
Ja, det ska gudarna veta att jag behöver!

För att fira att jag jobbat sista dagen (även fast jag som sagt inte är säker på att det är något att fira, men det dög som ursäkt) pratade jag med lite folk som kunde vara intresserade av att gå ut. I slutändan hamnade vi på Gretas (sa jag att jag var där med min kusin för ett par helger sedan?) som är Göteborgs största gayklubb.
Det är så roligt, för de spelar den bästa musiken, har bästa dansgolvet och roligast människor där. Vilket innebär att alla utan fördomar gärna går dit, straight eller gay.

När jag skulle gå hem vid två-tiden fastnade jag plötsligt i en konversation med ett gäng människor, som urartade i diskussioner om livet efter döden och religion. Och helt plötsligt var det bara jag och en kille kvar som visade sig älska film. Kan du tänka dig? Ja du förstår ju själv att diskussionen fortsatte länge, och plötsligt var klockan fyra och jag började nyktra till ordentligt. Och först då insåg jag "vad fan gör jag här, jag skulle ju gå hem!"
Så jag tackade för mig och gick. Hm, jag undrar om han blev lite snopen.

På vägen hem stannar en kille i en gammal ful röd bil och frågar: "Vart ska du ta vägen?"  "Jag ska hem", svarar jag. "Vart är det någonstans då?" frågar han. "Tror du verkligen att jag skulle säga det?" undrar jag. "Ska jag skjutsa dig dit?"
 "Nej."  Ärligt, ser jag så jävla korkad ut?

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Var försiktigt!! Livet blir aldrig detsamma igen om man råkar ut för något. Känslan av odödlighet och vår inre tygghet rubbas!!

2009-08-09 @ 19:25:10
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Var försiktigt!! Livet blir aldrig detsamma igen om man råkar ut för något. Känslan av odödlighet och vår inre tygghet rubbas!!

2009-08-09 @ 19:25:11
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0