Älska

Söndagskväll igen, men vad spelar det egentligen för roll när man inte har ett jobb eller skola att gå till imorgon?

Jag gjorde lite yoga tidigare idag. Tro det eller ej, men det är mycket givande för den inre friden! Dock råkade jag göra fel rörelse vid fel tillfälle någonstans och jag kan gissa när, för jag har så djävulskt ont i muskeln (musklerna?) vid högra skulderbladet. Jag är ingen fena på anatomi. Men ont gör det i alla fall.

Senare fick jag så otroligt tråkigt att jag bestämde mig för att städa lägenheten. Ja, man kan ha så tråkigt. Och det är väldigt rogivande att städa faktiskt. Det kan ske per automatik, så att man bara låter städandet fixa sig själv medan man tänker på annat, eller om man inte vill tänka så mycket, kan man bara koncentrera sig på nästa fläck man ska ta sig an.

Så jag fick ett gott råd idag! Det kan tyckas självklart, jag vet om det och jag har jobbat väldigt hårt med det tidigare, under lång tid. Men ibland behöver man en liten påminnelse! Det var Egoinas mamma (kunde jag länka skulle jag slängt in en länk på namnet där) som sa det:
All den energi som jag har lagt ner på dig, att älska, vara arg på och sakna dig. Om jag la ner all den energin på att älska mig själv skulle jag må så mycket bättre! Och älskar jag mig själv kan jag också älska andra så mycket bättre.

För mitt stora problem är verkligen att jag har svårt för att älska mig själv. Jag känner mig ofta otillräcklig, hopplös och värdelös. Samtidigt som jag ibland känner mig bäst i världen och oövervinnlig. Det är den känslan jag måste försöka hålla fast i. Och jag måste sluta försöka vrida och vända på mig för att göra alla andra till lags, och istället tänka på vad jag vill och vad som gör mig lycklig.

Det är otroligt mycket lättare sagt än gjort. Och jag vet knappt ens vart jag ska börja. Men bara att höra det sägas kändes som en bra start.

Häromdagen när jag gick i dystra tankar och funderade på hur jag någonsin skulle kunna lita på någon igen, gick jag förbi ett skyltfönster där det hängde en T-shirt. På trycket stod det "Love like you've never been hurt". Haha, det kändes som något slags tecken. Det fick mig att le.

Kommentarer
Postat av: NAISY- Anna i landet Upp och Ner

Hoppas du känner dig bättre! :)

2009-08-17 @ 06:02:10
URL: http://naisy.blogg.se/
Postat av: Matilda

haha klockrent ju!

2009-08-17 @ 10:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0