Dance, dance

Wiho! Hemma från Sticky och jag kan bara citera Egoinas mamma: "Det blir vad man gör det till!" (ja, hon är väl inte den första att säga det, men den senaste i alla fall).

Buggkursen var för all del rolig, men jag kan inte påstå att jag lärde mig särskilt mycket. Verkar som att grunderna i bugg är något jag redan har väl inpräntat och mer därtill! Vad som var roligt var att vi för en gångs skull var ett ganska stort gäng, där alla kunde dansa, så vi fick i alla fall rolig dansmusik och härlig buggstämning, och medan de andra lärde sig grunderna kunde vi dansa på en något högre bugg-nivå som vi ville :).

Därefter bar det av hem till Bullen där vi åt mat och drack drinkar, och därifrån bussen in till stan. Utanför Sticky blev det en uppdelning av vårat ganska stora gäng. Några ville till Vasa Viktoria först och sedan gå till Sticky, medan jag redan var på danshumör och inte hade lust att förfesta ännu mer när vi redan gjort det ett antal timmar.
Så jag, Henrik och Sandra gick in på Sticky där vi träffade Mikael och två av hans vänner, som jag inte träffat på evigheter, vi köpte oss ett glas vin/öl och när vi var färdiga med det dansade vi och fick fart på alla övriga som stod där.

Vid ett-tiden kom resten av gänget och gjorde oss sällskap. Jag uppskattade inte när en random kille som jag inte ens visste vem det var gned sig mot mig på det trånga dansgolvet och sedan drog sin hand innanför min skjorta. Men det var lätt åtgärdat av mina övriga killkompisar som fanns där och jag lyckades strunta i honom. Men jag förstår inte tankegången. Bara för att jag gillar att dansa, betyder det inte att jag gillar att bli tafsad på av killar jag aldrig ens träffat.

Men i övrigt var det en jättehärlig kväll med massor av bra musik, underbara människor och dans tills mina fötter bestod av blåsor och trötthet. Och nu sitter jag här, det är alldeles för sent för att sitta här och blogga när jag ändå ska upp nio imorgon, men jag var för uppe i varv för att somna direkt när jag kom hem.

Jag sover nog gott inatt i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0