22:a januari


Idag har varit en osedvanligt trevligt dag i mitt för tillfället ganska ointressanta liv. Ja, för mig är det tillfälligt ointressant i alla fall, för er andra kanske det är permanent ointressant, men då får ni skylla er själva som läser detta. 

Först ringde vikariepoolen klockan fem över halv tio imorse, trots att jag inte fått anställningsavtal eller något ännu och bad mig jobba på en förskola, med start klockan tio! Överlycklig över att ha någonting att göra rusade jag upp, skrev ner det jag behövde veta, gjorde mig iordning fortare än jag någonsin gjort tidigare och fick skjuts av mamma till jobbet.
Grymt trevliga och roliga barn, så det blev en trevlig arbetsdag och lite pengar är jag aldrig ledsen över att tjäna. Plus att tiden går så mycket fortare när man har något att göra jämfört med när man bara hänger hemma.

Efter jobbet hade jag dessutom nöjet att fika med Liv, som jag inte träffat på evigheter! Det var mycket, mycket trevligt :D. Prata gamla minnen och sjuka händelser, och rent allmänt om vad som händer i livet. Var alldeles för längesedan senast!!
Och ja, det var väl det mest intressanta på min dag.

Jag hörde dock en intressant historia från en av barnen. Han berättade för ett annat barn om hur det kom sig att indianerna hade hästar.
 "Det var såhär förstår du", berättade han mycket sakligt och faktabaserat. "att indianerna uppfann en hästdans som de dansade, och önskade jättejättemycket att de hade hästar, och plötsligt en dag fanns det hästar i landet."
Man lär sig något nytt varje dag ;).

Kommentarer
Postat av: Remina

Hahahahaha! SÖÖÖT :D

2009-01-24 @ 01:32:31
URL: http://remini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0