Tåg


Dags för lunch. Har varit uppe tidigt idag må du tro. Klockan 05:30 ringde klockan.

Eftersom jag tänkt åka till stationen direkt efter jobbet så blev det ju till att packa allt nu imorse innan jobbet, eftersom jag naturligtvis inte gjorde det igår. Nej, istället fördrev jag min tid med betydligt viktigare saker, som att se Shrek den tredje på canal +. Vad jag älskar våra filmkanaler alltså :).

Det var ju där jag fick se halva Porco Rosso, där jag har sett massor av filmer som senare blivit favoriter, exempelvis Donnie Darko. Die Hard 1, 2 och 3 visas där och ja, I could go on forever. Du vet ju hur jag älskar filmer.

Jag åker direkttåg till Gävle i alla fall. Inga byten. Det är skönt. Det betyder att jag kan gå på tåget, sätta mig till rätta på min plats, och slockna som ett ljus. Vi kommer säkert stanna till i Stockholm också. Det kommer sticka i hjärtat. Som häromdagen när jag packade och såg en order som skulle till Finland.
Jag släppte den som om den vore en giftorm. Det är ju inte Finlands fel att det bor en och annan slampa där också. Men just för att jag har en speciell in mind, betyder det att jag aldrig i hela mitt liv skulle vilja besöka grannen i öst.

Whatever, nu skall jag äta Gulasch :). Österrikisk gulasch! Köpt på Ica Maxi. Kan ju nästan inte bli bättre.

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

MIN gulasch är TUSEN gånger bättre!! :D

2009-07-31 @ 17:25:05
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0