13:e juni


För att summera Ullared för mig så är det fullständigt livsfarligt!

Man går runt i ett enormt varuhus där allt är mycket förvirrande. Man kommer från tvål till smink till väskor till kläder till inredning. Och mat och elektronik och leksaker och allt möjligt krimskrams som man kan föreställa sig. Och allt är ju så roligt!!
Man har en föreställning om vad man tänkt köpa och ungefär hur mycket det får kosta, men plötsligt står man där med en elvisp i handen för 99 kronor och tänker: "ja men en sådan behöver jag ju!" Varefter man får syn på en kaffekokare för samma pris och faller nästan omkull av upphetsning!

Jag fick köpt det jag skulle ha i alla fall plus en hel del till. Det farligaste är när man befinner sig på hår och hudvård. Plötsligt har man köpt på sig sex paket bomullspads, balsam, hårnålar, tofsar, deo, tvålar, ansiktsmasker och diverse annat skräp, bara för att det är så billigt!
Jovisst, men även många billiga saker blir ganska dyra till slut!

Dock slutade det inte alls lika illa för mig som för två av mina vänner som var med. De handlade för 4000 :-. Och det kan jag säga att när man hamnar på en slutsumma av 4000 :- på Ullared, har man köpt på sig mycket!
Nåväl vi hade en trevlig utflykt tillsammans och i slutändan var det jag som hade köpt minst! Så jag var ändå nöjd :)!

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

HAHAHA! Det är så typiskt! Jag brukar cykla till ÖB varannan månad ungefär och handla lotion, tvål etc. I loppet av ett år kan jag spara ca 1.000:- per pers på att handla där, men OM jag skall göra ett impulsköp varje gång på 150:- så kunde jag lika gärna låtit bli att cykla dit.. Man lurar sig själv lätt och om man verkligen vill vara ekonomisk får man tänka efter!



Men vissa gånger kan man ju se impulsköpen som något man får göra i och med att man har varit ekonomisk annars! :D

2009-06-13 @ 13:55:34
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kan visa den, för jag köpte den faktiskt ;)

2009-06-14 @ 16:32:24
URL: http://strangershouse.blogg.se/
Postat av: Sandy

Vad tycker du om Lady Gagas nya Svenska musik video med Alexander Skarsgård?



Har du inte sätt den kan du kolla in den på min blogg.



Berätta gärna vad du tycker om den!!



Kramar / http://www.sandracarlsson.blogspot.com/

2009-06-16 @ 12:30:48
URL: http://www.sandracarlsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0