17:e juni

Idag fyller bror Kristoffer år. Grattis bror!

I övrigt är jag så sugen på att få åka ut och se världen lite! Jo, jag åker ju till Grekland på söndag, så då får jag ju se en del och det ska bli enormt roligt och skönt att komma ifrån detta kalla blöta land! Men nu tänker jag mer åka och "backpacka" i Asien, bo på konstiga hostels och uppleva knäppa saker. Men så kommer det där eviga oket... Pengarna! Hur man än gör tycks man aldrig ha tillräckligt med pengar.

Det finns så mycket grejer jag vill göra, som alla kräver mängder med pengar! Jag vill resa runt världen, jag vill operera mina ögon (för tro det eller ej, det ÄR ganska jobbigt att plocka in och ut linser morgon och kväll, hålla reda på dem och dessutom är de dyra!), ge pengar till välgörenhet och jag vill kunna plugga utan att få CSN-skulder upp över öronen!

Och nu spårar jag lite. Visste alla att om man tjänar "för mycket" pengar på jobb så får man csn-bidraget indraget? Med andra ord, lyckas man samla ihop lite pengar på att arbeta så man kan leva ett hyfsat bra liv trots att man studerar så kommer de dra bort sina pengar, alt. minska bidraget. Så det är alltså ett kriterie att man måste vara fattig om man ska plugga?!?!

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Näää, inte riktigt så. Det är ett krav att du skall vara fattig för att få bidrag (ett bidrag som stöds med andra människors skattepengar). Sen kan kanske gränsen för vad man kan tjäna höjas lite..?



Sv: Det hade varit skitroligt om någon sa: Vad FET du har blivit! Men det är nog enbart i min fantasi det hade varit kul... ;D

2009-06-17 @ 17:37:17
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Sv: Allt som är statligt i grund och botten drivs ju av skattepengar.. (eller? :))

2009-06-18 @ 13:58:16
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0