7:e juni


Vet ni vad? Idag är det exakt två veckor kvar tills jag och mor åker till Grekland!

Det är lite läskigt att det är Air France vi ska åka med bara. Jag är så löjligt nojig ibland! Eftersom det bara var någon vecka sedan ett av deras plan kraschade och med tanke på flypglanskrasch-statistik så är oddsen att vårat plan skulle störta närmast nollpunkten. Dessutom ska vi inte flyga genom en orkan utanför Brasilien. Vi ska flyga över europa.

Men nu tror man att det är en felkonstruktion på autopiloten i just den flygplanstypen som Air France använder sig av som kan ha fått planet av störta. DET tycker jag är obehagligt. Och jag tycker så fruktansvärt oerhört synd om alla människorna på det planet. Jag har tänkt på dem varenda gång jag hört något nytt om olyckan. Att sitta där på planet, på väg hem från semestern eller vad som helst och plötsligt förstå att: "Nu är det kört. Nu kommer jag att dö."
Jag önskar så mycket att de ska hitta ett gäng med överlevare flytande i vattnet!

Så mycket som jag har flugit kors och tvärs över världen borde jag verkligen inte vara rädd. Och det är jag inte speciellt heller. Jag tänker bara på det faktum att när det gäller olyckor, finns det nog inget som leder till en så nästan garanterad död som flygplanskrascher.

Men alla sådana tankar skall vara borta när vi väl kommer fram till Landvetter med resväskorna fulla med sommarkläder och tre härliga veckor framför oss! :D


Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Inte roligt att gå runt och vara rädd! Läs statistiker över olyckor så kanske det blir bättre. Det är större chans för att du dör medan du skruvar i en glödlampa är när du sitter i ett flygplan! (Nu vågar du väl inte byta lampor - haha)



Sv: Dagens kontaktannons är som jag själv hittar på.

2009-06-07 @ 17:52:39
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad härligt det låter! Bra planer för sommern ger så mycket! För oss är det 3 veckor kvar till Kroatien! Lite läskigt är det allt att flyga, har bara gjort det en gång innan...

Kramar

2009-06-07 @ 19:44:13
URL: http://strangershouse.blogg.se/
Postat av: Sandra

Första gången flög jag till London, så det var ju inte så långt, och det var våren -07. Lite läskigt var det ju, men det gick bra. Då var det med orkestern, så ingen jag kände så väl. Nu flyger jag ju med henke, och inte för att han är mer van än mig, eller skulle kunna göra något om det händer nåt, så känns det bättre och tryggare. Man bör nog försöka att inte tänka för mycket, eller att försöka se fördelarna. Spännande ska det bli iallafall!

2009-06-07 @ 21:35:02
URL: http://strangershouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0