10:e mars


Idag var jag tillbaka på samma skola igen - som jag misstänkte. Större delen av dagen gick faktiskt ganska bra och ganska fort. Men sista två timmarna var en mardröm. Framförallt när två utav mina sexåriga killar bestämde sig för att sparka och slå på mig.
Jag blev skitförbannad, men lyckades bara rycka tag i den ena och ryta åt honom att han aldrig skulle försöka sig på att göra om det. Hade jag inte varit deras lärare utan det bara varit allmänna skitungar som gjort det, hade jag inte tvekat att ge dem en rejäl smäll. Tyvärr var det inte ett alternativ i detta läget.

Annars fungerade det bra med de flesta barnen och i synnerhet en snäll liten stackare höll sig vid min sida i princip hela dagen. Nu är det gjort i alla fall, och jag hoppas på att aldrig mer behöva återvända, trots att lärarna jag jobbade med var mycket trevliga och gärna ville att jag skulle komma tillbaka.

Men idag ringde de från ett annat jobb jag sökt och ville att jag skulle komma på intervju. Tyvärr redan imorgon, och utbildning torsdag-fredag, vilket inte var ett alternativ. Men de hade fler intervjuer om några veckor och skulle ringa mig då istället, vilket fungerar utmärkt. Så sen är det bara att hålla tummarna för att jag får det, så jag slipper vikariejobbandet!!

Fika med Sara var också mycket mysigt! Vi satt på Fröken Olssons Café, och som tidigare kunde vi enkelt sitta i en två-tre timmar utan att komma i närheten av att få slut på samtalsämnen. Både jag och Sara är helt enkelt bra på att prata och har många roliga historier och tankar på lager.

Imorgon är det äntligen dags att åka upp till Stockholm! Blir exakt två veckor sedan jag senast träffade Johan då, och bara det känns som alldeles för länge. Det kommer bli jobbigt om han ska fortsätta jobba i Österrike i två-tre månader till från och med april, utan att komma hem emellan...

En annan sak med Johan är att han faktiskt, utan att veta om det, har öppnat mina ögon för ett franskt band som heter Indochine. De sjunger bara på franska så jag fattar inte ett ord, men det är något hos dem som jag har fastnat för. Här kommer ett smakprov, lyssna igenom det är mitt råd!

Det går tyvärr inte att lägga upp varken länk eller något till youtube till just den låten, jätteirriterande. Men gå in på Youtube och sök på Indochine + J'ai demande a la lune
Sen är det bara att trycka på de rutor som finns där till du hittar en version som "går att spela upp i vårt land". Onödigt mycket jobb, jag vet, men den är så jäkla bra så det är värt det!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Alltså vad är det med dagens ungdom? Jag hade aldrig gjort så när jag var liten! Tur att du skällde ut dem lite iaf, även om de säkert förtjänade mer :P



Det känns så skrytit och egocentrerat att skriva att man känner sig snygg, men ibland gör man verkligen det! Då blir allt mycket lättare!

2009-03-10 @ 21:24:01
URL: http://strangershouse.blogg.se/
Postat av: Leonora - The Crazy one

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?

2009-03-13 @ 22:34:33
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0