23:e mars

Och så var man redan hemma igen!

London var jättefint, jag tyckte verkligen om det! Önskar jag hade haft mycket mer pengar dock, men finns viss risk att jag hade handlat som en galning i så fall.
När vi kom fram på lördagseftermiddagen var det fortfarande ljummet ute och folk satt ute i parker och vid sjöarna i t-shirts eller skjortor. Det är nämligen vår i England, med massor av blommor och ca 10 grader varmare än här! Inne på London Liverpool St träffade vi kusin Helena som mötte oss med ett stort leende.

Jennifer och Totte åkte för att checka in på sitt hotell och jag och Helena satte oss på en restaurang, åt riktiga pub-hamburgare och delade på en flaska vin :). Sedan åkte vi ut till hennes skola, drack "lite" och hängde med hennes studentkompisar.
Nästa dag vaknade jag tidigt och solen sken! Varmt ute även då och vi åkte in till centrala London för att gå i affärerna, massor av roliga affärer och färgglatt i skyltfönstren. Roligt! Men först åt vi frukost på "the breakfast club". Jag och Helena delade på en tallrik med toast - skinka och cheddarost (jag äter ju inte skinka dock, men lätt att peta bort!) och en med pannkakor - olika bär, turkisk yoghurt och sirap. Till detta - kaffe och nypresad äpplejuice. Inte fel!!

Vi sammanstrålade med Totte och Jennifer igen, tittade på lite viktiga sevärdheter och naturligtvis - åt fish and chips! Det var dock förvånansvärt svårt att hitta en restaurang/pub som serverade detta. Man hade ju kunnat tro att det skulle finnas överallt!
Till slut, fem i nio, tog vi Stansted express (efter lite krånglande i tunnelbanan) till flygplatsen igen, och sov mycket obekvämt och kallt på golvet där, det lilla som gick att sova. Så idag är man lite schleten! Har dock hunnit ta en härlig dusch och tvätta bort all gammal smuts och resdamm och tvätta håret. Det kändes skönt!
En härlig kortvisit till London i övrigt, och roligt att få träffa Helena igen och se hur hon bor.

Nu skall jag ta en kort promenad i det fina vädret och sedan ska jag nog sätta mig och skissa lite. Måste skicka in arbetsprov till linjen jag har tittat på i Stockholm. Får se om jag kommer in ens. Men roligt i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Leonora - The Magic Memories

sv; åååh, vill också till london :D

2009-03-23 @ 18:33:19
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0