7:e mars


Jag är inget inbitet fan av melodifestivalen. Idag blev jag dock tvingad att titta på halva, av ett gäng nittonåriga killar (ja, inte vilka som helst förstås, utan vänner till mig). Vi tjejer ville helst inte se. Underligt, eller bara så det är i större delen av Sverige? Överlag verkar killarna helt enkelt mer intresserade. Jag har dock en fördomsfull bild av att det sitter ett gäng medelklass-tanter och på allvar följer denna hysteri med verkligt engagemang. Det lilla jag såg räckte mer än nog.

Och nu snappade jag nyss upp att Caroline af Ugglas och Sarah Dawn Finer gick vidare till final. Ugh. Jag mår fysiskt dåligt. Inte nog med att denna bunt med avskyvärda låtar får lov att samlas på en och samma plats, utan dessutom vinner de två låtarna som jag fann tråkigast och mest intetsägande av alla.

Svenska folkets (eller uppenbarligen de som ringer och röstar i melodifestivalens) musiksmak skrämmer mig. På riktigt.


Kommentarer
Postat av: lisa

haha, hon caroline af ugglas är tamigfan skräckexempel. hon verkar helt hjärndöd, drogpåverkad och galen. dessutom ser hon väldigt äcklig ut och hon kan VERKLIGEN INTE sjunga...

det är sjukt!

2009-03-08 @ 14:07:23
URL: http://radiovideo.blogg.se/
Postat av: Sandra

Bra beskrivning av gårdagen måste jag säga! Hörde imorse också vilka det var som gick vidare... SJUKT! Imponerad av designen, kul att du orkar sitta och pilla, det gör inte jag :P Kramar

2009-03-08 @ 19:10:32
URL: http://strangershouse.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nytvättat och nyfönat ser väl nästan allt hår fint ut... Nej men topparna är jätteslitna och luggen vet jag knappt om att jag har längre. Det som gör att jag inte går och gör ngt åt det är precis som du säger priset...

Jag har inte tålamod till att pyssla med det där, det är alldeles för tidskrävande, tråkigt och så blir det alltid bara fel!

2009-03-08 @ 20:43:02
URL: http://strangershouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0