13:e maj


Yes! Malena kom med! För första gången någonsin har Sverige med en bra låt i eurovision.

Jag har i många många år hyst en orimlig avsky till det programmet. Men många gånger ändå hamnat framför det till slut, eftersom alla andra ville se, och då kunde jag inte motstå.
Jag såg the Ark spela en låt som är så långt ifrån "echo chamber" och "father of a son" att jag nästan undrade om det var samma band.
Jag såg "katten" Charlotte Perelli dansa runt i en miniklänning med en fullkomligt intetsägande låt.
Men i år. Malena känns så naturlig, så långt ifrån den som tycker att utseende är det viktigaste en människa har, och när hon sjunger sin opera, då ryser jag i hela kroppen! Jag tycker på fullaste allvar att La Voix är en helt fantastisk låt, och köper gärna hennes skiva när den kommer ut!

Jag var lite orolig att den inte skulle gå vidare i tisdags. För Malena stod inte där med massa jonglörer, eld, häftiga bakgrunder, vackra dansare. Det var bara hon, hennes kör, svart och vitt och hennes otroliga röst.
Europa imponerade faktiskt på mig som såg till att det gick vidare. Jag är så van vid att just de låtar jag tycker om, tycker alla andra är för konstiga, svårlyssnade eller deprimerande. Men hon kom vidare!

Och nu skall jag med spänning sitta klistrad vid tv:n på lördag och se hur det går, för första gången stolt över vårt bidrag!





Och jag måste återigen göra reklam för ett band som jag tror de allra flesta svenskar har missat. Ett franskt band med en så otroligt vacker låt!

 http://www.youtube.com/watch?v=Gi3lvQfJ68U

Indochine - J'ai demande á la lune


Missa den inte!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0