Har jag missat något?

Det här är faktiskt lite sjukt.

Jag stod här på jobbet och läste lite "Fuck My Life" på datorn (www.fmylife.com , jätterolig sida!) när en av gymmets stammisar kommer in och frågar mig hur mycket jag brukar jobba här på gymmet.
Jag svarade vilka dagar och tider jag brukar jobba, och då erbjöd han mig plötsligt ett helgjobb! Med en otroligt bra (för mig i alla fall!) grundlön.

Jobbet går ut på att jag ska stå i kassan på en klädaffär. Detta betyder att under denna hösten/sommaren har jag jobbat på lagret, sedan direkt med Western Union, samtidigt fått jobb som receptionist på detta gym där jag jobbar nu och under den tiden blivit erbjuden jobb för Langley. Och nu detta.
Vi snackar alltså fem jobb som jag har gjort/blivit erbjuden under allt som allt fem månader.

Vad har jag missat? Jag trodde det var lågkonjunktur och svårt att få jobb som ung och outbildad?
Faktum är att detta jobbhagel började strax efter att jag blev hjärtekrossad av mitt ex. Är det universums sätt att gottgöra för att jag hade den sugigaste sommaren någonsin och att jag tvunget skulle bli blixtförälskad i den värsta skitstöveln jag träffat?

Är det någon slags universell sanning att när en del av ens liv brakar åt helvete, kommer en annan del att blomstra som aldrig förr?

Vad det än kan bero på... så gillar jag att vara eftertraktad på arbetsmarknaden! Och kunna lägga till ännu mer erfarenheter i mitt CV och livsbagage!

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Det finns folk och det finns folk, du tillhör tydligen de som är attraktive på arbetsmarknaden och med största sannolikhet annars också. ;)

Sv: Jag skulle heller inte kunna vara elak, men det var en kul fantasi. ;D

2009-11-04 @ 21:23:59
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Matilda

Shiiiet, grattis!!:D

2009-11-05 @ 08:34:58
Postat av: Amanda

När livet knuffat omkull en brukar det försöka "make it up to you" (jag kommer inte ihåg de svenska orden..) genom att kasta en massa bra saker på en.

2009-11-05 @ 12:39:50
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0