"Och du heter...?"

Har varit ledig idag, för första gången på en vecka :D.

Haha, och naturligtvis passade jag ändå på att gå ner till gymmet och träna lite. Men inte förrän jag haft en mysig fika med Bullen, Remina och en kompis till dem, som jag tror hette Hannah.

Det är lite pinsamt, för jag har träffat henne mer än en gång, vi pratade på för fullt och kramades "hej då", och ändå är jag inte helt säker på vad hon hette. Jag menar, man kan ju inte gärna fråga när man suttit och pratat i två timmar: "förresten, vad var det du hette?" Men jag är rätt säker på att hon heter Hannah.
Jag får väl fråga Bullen eller Remina...

Det är faktiskt lite samma sak på gymmet. Vissa namn minns jag direkt, medan andra glömmer jag bort gång på gång. Jag undrar vad är som gör att man minns en människas namn?

Någon sa en gång att när man hälsar på ett gäng människor är det fullkomligt meningslöst att presentera sig med sitt namn, för ingen kommer komma ihåg det ändå. Bättre är att prata en stund och sedan säga "Jag heter Sofia, förresten". (ja inte just Sofia då, ert eget namn är att föredra).

Det ligger något i det. Men om man inte ska skaka hand och lite artigt säga "Namn" när man hälsar, vad ska man säga då? Verkar lite oartigt att bara säga "hej" när någon presenterar sig med sitt namn, eller vad tycker ni? Även om man inte kommer minnas deras namn sen ändå...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, det är så sant! Och såå pinsamt! Har hänt mig flera gånger, även om jag anser mig vara bra på namn :P

2009-11-19 @ 22:44:48
URL: http://strangershouse.blogg.se/
Postat av: Pjoltas

Jo, om DOM presenteras sig med namn så ska man nog säga sitt namn tillbaka. Annars är det nog skitsamma.

=)

2009-11-19 @ 22:58:22
URL: http://pjoltas.se
Postat av: Pjoltas

Nej, det är en kompis osignade band.

Tack för att du tyckte till.

=) Sov Gott

2009-11-19 @ 23:24:27
URL: http://pjoltas.se
Postat av: emma

thanks babe (: vad händer för dig imorgon (fredag)?

Postat av: Em

Det där stämmer nog, det är mycket lättare att komma ihåg namn när man har pratat en stund. Ibland säger jag efter en kort tid "Ursäkta, jag fick inte med dig, men vad heter du nu igen?", men oftast glömmer jag det.. Vad som gör att man kommer ihåg vissas namn och inte andra vet jag ej. Tror inte det har med om de är snygga eller är en grå mus eller något sånt, det är så individuellt när och vem som fastnar.



God morgon!

2009-11-20 @ 05:50:30
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Gun

Ja det är svårt det där med namn. Man får verkligen gå in för att lägga ett namn på minnet om man ska lyckas med det.

2009-11-20 @ 06:24:22
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: sara - Glitterögon

Jag är totalt hopplöst värdelös på att minnas namn. Det tar lång tid innan det sitter. Jobbigt.



Sv: Nej, det är inte jag på bilden längst till vänster även om det hade varit coolt.

Jag var 22,5 år när jag fick första barnet, 24 med andra och 26,5 med tredje - bara för att fortsätta svara ;)

är nu inne på mitt andra år på högskola. Fungerar bra för mig. Man får ha en speciell taktik, plugga effektivt när barnen är på förskola. Inte skjuta upp saker o ting. För mig funkar det utmärkt, men alla är vi ju olika. Man får helt enkelt känna efter...

2009-11-20 @ 08:09:25
URL: http://glitterogon.blogg.se/
Postat av: emma

Hej! :)

Allt bra?



Du är verkligen välkommen att titta

in i min blogg som handlar om folksjukdomen

Reumatism. Dels för att många lever med

denna sjukdom idag, alla kan drabbas och

jag själv är drabbas.

Reumatism är en intressant sjukdom att läsa

om!



Hoppas du vill läsa :)

Ha de bra / Emma

2009-11-20 @ 10:22:48
URL: http://ebolmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0