Vaccin och skor

Och nu har även jag fått influensavaccinet!

Och jag måste ge massor av cred till min mamma som nog måste vara bäst i världen på att ge sprutor. Ett ytte-pyttelitet stick när nålen gick i, och sedan kände jag inte ett dugg! Inte någonting!

För övrigt känner jag att jag dessutom måste ta tillbaka mitt inlägg om skomakaren för ett par veckor sedan. Jag gnällde om att det tog en sådan omåttlig tid för honom att byta dragkedjorna på våra stövlar.
Det tog honom två veckor, när det brukar ta andra skomakare tre dagar. Men, medan andra skomakare tar 350 :- per sko för att byta dragkedja, så tog denna skomakaren 140 :- för alla tre skorna som var inlämnade.

Så, till det priset får han gärna ta två veckor på sig om han så vill. Jag inspekterade kedjan, den såg ut som den skulle, och om den skulle råka gå sönder om några veckor igen, ja, då känns det i alla fall inte lika motigt att laga den igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0