1001 filmer

Det var väldigt vad stiltje det var i bloggvärlden idag!

Betyder detta att alla har ett liv utom jag?? Men jag och Ida hade en jättemysig kväll igår!
Som jag kanske sagt har Ida en bok över "1001 filmer du MÅSTE se innan du dör!". Denna bok försöker vi arbeta oss igenom lite då och då. Man får en mysig filmkväll, plus att man får rekommenderat riktigt bra filmer!

Igår såg vi "De röda skorna", från 1948, och "Pianot" från 1993. Jättebra filmer båda två! Jag kunde absolut förstå varför de hamnat på listan.
Svårt att beskriva exakt vad "De röda skorna" handlar om, men det handlar om balett och drömmar och svartsjuka, kort och gott.
"Pianot" handlar om en stum kvinna vars uttrycksmedel är hennes piano. Hon blir bortgift till en man hon aldrig träffat, som inte orkar frakta hennes piano från stranden när hon anländer. Därefter blir det också en historia om kärlek och svartsjuka.

Sammanlagt blev det fyra och en halv timmas film, men jag var verkligen fångad varenda sekund!

Idag blir det klättring hoppas jag! Om de där slöfockarna jag ska klättra med tar och vaknar snart! Och om de inte har massa specialregler för folk som inte har klättrat inomhusklättring förr :(. På återseende!

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Men vad smart med en sån bok! Antagligen får man sett alla klassiker efter hand och filmer som man kanske inte hade kommit på annars! En bra present-ide att ge andra också!



Klättra på du! :D

2009-10-18 @ 12:54:38
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0