Ibland vill det sig bara inte...

Vilken.Lång.Dag.

Jag fick knappt sova något alls inatt. Gick och la mig vid halv tolv kanske, men kunde inte somna. När jag nästan skulle somna knackar bror Kristoffer på. Jag får gå och öppna dörren, och när jag till slut somnar, vaknar jag av att mamma är matförgiftad och sitter och spyr inne på toaletten.
Ja, det var synd om henne, men jag mår verkligen fysiskt illa av det ljudet. Vaknade ett flertal gånger av detta under de få timmar som blev över innan klockan ringde tio över sju på morgonen.

När jag kom upp var jag så trött att jag var alldeles yr, och mammas kräkande gjorde att jag inte själv mådde så bra heller. Till slut kom jag i alla fall ut ur huset, och ner till tandläkaren som meddelade att jag hade jättefriska tänder. Därefter gymmade jag och hämtade min nya rock, men var lite för trött för att glädjas ordentligt.

Sedan började jag packa för imorgon, och gick tidigare till jobbet för att hinna till skomakaren först och kolla om dragkedjan var lagad på mina stövlar ännu.
Nej det var den inte. Det har tagit på sin höjd tre dagar hos de andra skomakarna, hur kan det ta två VECKOR för just den här? Det är helt sjukt. Och i och med att jag var helt slut kände jag mig inte så lite irriterad. Skulle ju haft med mig dem imorgon.

Och så arbete ovanpå det. Kan säga att jag sällan var så glad som när jag fick låsa och gå hem. Men måste vara vaken till tolv inatt i alla fall och se om man kan få tag på en billig Stockholmsbiljett på Tradera.

Och stackars mamma har legat utslagen i sängen hela dagen. Nej, idag har inte varit någon jättebra dag inte.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Usch låter verkligen inte som en toppendag direkt..:( Ha en grym helg i stockholm iaf:) SKa tänka på dig när jag är i gbg....:P

2009-10-22 @ 07:54:53
Postat av: Amanda

Då kommer morgondagen vara desto bärre! =D



SV: Du förstod verkligen PRECIS vad jag menade... Tack för orden. <3

2009-10-22 @ 19:57:29
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0