Söndag

Det är söndag!
En gång i tiden brukade mina söndagar vara fulla med ångest, eftersom det alltid väntade skola dagen efter. (eller dödligt tråkigt arbete, första och andra året jag sommarjobbade på Vitrolife. Detta året kände jag mig mest tacksam över att få något som upptog det mesta av min tid och gav mig bra betalt). Kändes dock alltid helt okej när man väl var igång på måndagen sedan.

Men denna söndag känns inte så alls! Jag ska förvisso jobba imorgon, men det känns inte så tungt. Idag ska jag först vara duktig, jag ska nämligen ner till gymmet och träna lite. Och därefter är det nog dags att göra sig iordning för att träffa Malin och Jennifer klockan fyra. Vi skall äta på Jensens, som jag aldrig varit på förut, och det skall bli riktigt trevligt.

Och senare på kvällen blir det nog lite efterrätt hemma med familjen på vasaplatsen. Så det blir nog en fin söndag.
Dessutom har jag hittat en låt jag har tänkt på så mycket på senaste, som är så sjukt bra! Till min förvåning upptäckte jag att det var Leonard Cohen som gjort den (vilket känns ganska självklart såhär i efterhand, hans röst är ganska karakteristisk).
Från skivan I'm Your Man: - First We Take Manhattan.

"First, we take Manhattan. And then we take Berlin"

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Vad bra att det känns bra att det är måndag i morgon! Jag förstår precis hur du menar, att ha ångest inför morgondagen förstör ju även denna dagen.

2009-10-11 @ 13:54:08
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jensens är SÅÅÅ gott! =D

2009-10-11 @ 16:56:13
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0