Adrenalin

Lördagskväll och här sitter jag ensam framför datorn. Lätt deprimerande? Ja. 
Men idag var jag på utflykt tillsammans med Matilda och Emil och Anna. Vi åkte till Kjugekulle som det hette, där man kan klättra! Själv har jag aldrig provat på det, men de övriga tre är helt sålda på det. 
Min första klätterupplevelse, och vi klättrar något som jag inte minns vad det heter, men det innebär i alla fall att man klättrar utan rep eller annan utrustning. Jag och Anna turades om med hennes klätterskor. Det var roligt, men svårt. 
Den största kicken kom dock, mitt sista klätterförsök. Det var en hög, läskig klippa, Emil stod nedanför, beredd att ta emot mig om jag skulle tappa fästet och Matilda och Anna satt uppe på klippan, beredda att hjälpa mig när jag kom till den svåraste delen högst upp. 
Så där hänger man, på en klippa, med naglarna fastborrade i små sprickor och fortsätter av okänd anledning uppåt. Att titta ner gav mig dödsångest, Emil i detta läge: föga betryggande. Men så plötsligt, efter mycket kämpande både med styrkan och skräcken, befinner man sig plötsligt uppe på klippan, och det är en sådan underbar känsla. Man klarade det, man lever, man är bäst i världen! Adrenalinet pumpar och hjärtat rusar. Men man gjorde det!
Jag ska erkänna. Jag blev nog lite såld på klättring jag också ;). To be continued.   

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Jag har aldrig testat själv, men kan förstå att det är en kick!! :D

2009-09-19 @ 22:05:23
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Amanda

Oh herregud, hur vågar du? Jag hade svimmat efter två sek, jag har ENOORM höjdskräck. Isch! :S

c

2009-09-19 @ 23:55:44
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/
Postat av: lisa

jag sitter också hemma framför datorn ;) en skön lördagskväll med hemmamys har väl ingen dött av, eller? ;)

2009-09-20 @ 00:07:42
URL: http://radiovideo.blogg.se/
Postat av: M i c k a

Okej, jag vart helt såld på Låt den rätte komma in, dels för att jag tyckte att den inte var som alla andra svenska filmer, att sverige vågade göra nåt nytt :D hehe men så kan det vara, smaken är som baken.

2009-09-20 @ 01:01:12
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/
Postat av: Matilda

Woho! SUperkul att du följde med, och du var verkligen duktigt:) Den där kicken man får är världsgrym

2009-09-20 @ 08:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0