Tänk att gå så rakt

Och så var dagen till ända, och hur blev det egentligen med städningen och diskningen?

Tja, jag diskade faktiskt upp nästan allt, och städningen får jag väl ta imorgon då, efter att jag varit på gymmet IGEN (obetalt kan jag tillägga) på morgonen för att vara med på ännu en öppning. Sedan ska jag till frisören. Sen kan jag städa och så ska jag tillbaka till gymmet på kvällen igen för att vara med på en stängning.
Men därefter är det slut på utbildandet och jag kommer jobba själv, så det är väl bra att jag får gott om tid på mig att ta in allt så det inte blir massor av misstag!

Det ser i alla fall inte ut som det gör hemma hos pappa. För där har Kristoffer flyttat in medan mor och far är i USA och reser. Ja, de är skiljda, och de reser tillsammans. Men de är vuxna människor och tydligen tycker de att det fungerar för dem så jag låter dem hantera det. Som deras barn är jag glad att de kan umgås med varandra.

Poängen är i alla fall att det ser katastrofalt ut på fem minuter när Kristoffer dyker upp. Och jag var hos pappa idag för att hämta min hårtork medan jag sjöng "Gläns över sjö och strand" för full hals. Trodde lägenheten var tom. Senare ringer Kristoffer till min mobil.
"Var du hos pappa idag?"
"Ja."
"Träffades vi då?"
"Eh, nej?"
"Okej, för jag drack rätt mycket sprit igår så jag minns inte så mycket."
"Hur visste du att jag varit där?"
"Nej, jag hade ett vagt minne av att jag träffat dig..."    

Vi kom i alla fall fram till att han uppenbarligen legat och sovit i pappas rum när jag var där och måste ha hört mig. Stört. Bror bör börja tänka på hur mycket han dricker innan levern skrumpnat och alla hjärncellerna flytt, tycker jag.

God natt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

sv. Ja, precis, tänkte lite på det också. Men om man ändå inte förbjuder det och uppfostrar barnet till att ínte göra sådana saker i vuxen ålder eller helt enkelt inte köper leksaksvapnet.

Ska man ha barn får man fan ta och uppfostra barnen ordentligt.

2009-10-01 @ 09:22:00
URL: http://diamanterochskrot.blogg.se/
Postat av: Amanda

Låter dö härligt med skilda föräldrar som kommer överrens och tom RESER med varandra.

Och ja, kanske borde din bror ta sig en liten funderare...

2009-10-01 @ 15:10:25
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0