Trötter

I'm baaaack!

Så, somliga skulle säga att mitt jobb dessa två veckor har varit ett "riktigt soft jobb". Glida runt i bilen och dela ut lite varor på olika ställen. Det ska jag säga er, att arbetsbeskrivningen låter mycket enkel, men som jag har nämnt ett par gånger tidigare - man är helt slut efteråt!

Igår och idag har jag dessutom haft lite feber tror jag, känns som en typisk feber-känsla. Och jag är stel i hela kroppen. Trots att jag försöker slappna av när jag kör bil så verkar det inte riktigt som att jag lyckas. Och det ska bli så skönt att lämna bilen på uthyrningen och bara vara av med den.

Men det absolut finaste med det här jobbet dock, det var alla de vackra dagarna, då hösten är som absolut bäst. Hög, klarblå himmel, och luft som ännu inte är alltför kall, men ändå sådär frisk och lätt att andas. Och när man åker där på de skånska och småländska och blekingska lands - och småvägarna, kantade av vidöppna fält och pittoreska hus, eller träd i höstens allra vackraste färger... Det blir till ett enda myller av grönt och gult och rött, som om man körde i en tavla. Man blir alldeles salig.

Och när jag åker där kan jag inte hjälpa att undra om alla de andra bilisterna ser vad jag ser?

Men nu är jag hemma. Det ska rapporteras, skadeanmälas, lämnas in bil, handlas mat, lagas mat, pratas med vänner som känner sig bortglömda, jobbas ännu lite till, den här gången på receptionistjobbet och säkerligen städas och diskas. Puh. Plötsligt känner jag mig lite som Askungen.


Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Kanske du ÄR askungen? Att prinsen och hela kungariket snart uppenbarar sig? :D

2009-09-29 @ 17:07:18
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Sandra

Låter ändå som om du har haft det rätt så bra :) Härligt med så bra väder! Allt bra annars? Kramar

2009-09-29 @ 19:57:16
URL: http://strangershouse.blogg.se/
Postat av: Amanda

Askungen får ta och krya på sig.. <3

2009-09-30 @ 12:58:33
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0