Attans!

Ledig dag idag, blev långpanna istället.

Jag var så lagom glad när de knackade på min dörr klockan 07:00 imorse och sa att jag var tvungen att jobba. Men när jag väl var uppe och igång med arbetet kändes det inte så illa. Ledig dag igår gjorde att jag hade mer energi än på ett tag, även om det hade varit ännu bättre med två.
Och kompensationsledigt kommer jag troligtvis att få i alla fall.

Så varför var jag tvungen att hoppa in? Jo, för vi har en kille som har fått akutoperera blindtarmen och ligger på sjukhus, en tjej som knäckt ett revben när hon ramlat i backen, och en som skar av halva fingret imorse och fick åka och sy det.

Chefen har bandagerad  arm efter att ha fått en svår brännskada av kokande vatten på sig. En annan tjej har problem med ryggen. Så idag fick vi ta hjälp av baren och receptionen för att klara serveringen, plus mig som egentligen var ledig då.

Problemet är att vi jobbar så mycket så vi går sönder. Vilket cheferna har meddelat de högre cheferna, och förhoppningsvis innebär det att vi nu ska få förstärkning! Vilket vore underbart.

I övrigt är det massor av snö ute, men molnigt, så jag missar ingen fantastisk skiddag i alla fall, vilket också känns lite bättre.

Jag och Andrea hade grymt roligt igår i offpisten i alla fall! Till och med så att vi hoppade utför ett litet stup. Jag tyckte Andrea var galen som ville göra det, men sen hoppade hon och överlevde, så då var ju jag också tvungen att hoppa. Nejnej, inget grupptryck eller så :P.

Men angående mitt jobbande idag så hoppas jag på att jag kan få vara ledig när Stefan kommer ner och hälsar på istället. Så därför håller jag mig fortfarande på gott humör!

Kommer bli sjukt att komma hem en dag och jobba så pass lite som jag ändå gör hemma, i jämförelse med hur jag jobbar här!

Kommentarer
Postat av: Gun

Oj vad många skadade jobbarkompisar du har. Hoppas du klarar dig och att du är ledig när Stefan hälsar på dig.

2010-01-03 @ 16:43:40
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Em

Klart du måste ha ledig när Stefan kommer! Annars får du ge de på flabben! ;) Trots att du jobbar mycket så låter det som att du har det bra, kanske inte helt toppen toppen? Men bra. KRAM

2010-01-03 @ 17:22:31
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Sofia

Jag tycker att en ledig dag är lyx! Vi har en ledig kväll i veckan och jag tycker fortfarande att jag har världens bästa jobb! Men nästa vecka har jag semester och åker till sölden, med glaciär skidåkning och Afterski och lite sömn på planeringen ;)

2010-01-03 @ 19:24:34
URL: http://sofiacharlotta.webblogg.se/
Postat av: ansepanse

oj där har det hänt mycket, låter riktigt hemskt

SV: du är modig, själv åker jag inte alls utför

2010-01-03 @ 19:33:05
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: sara - Glitterögon

Usch, oddsen verkar dåliga för att klara sig helskinnad där nere i Alperna. Hoppas du inte sliter ut dig och att du får vara ledig när Stefan kommer ner. Klart du ska!

2010-01-03 @ 20:09:13
URL: http://glitterogon.blogg.se/
Postat av: Carolinn

Nämen va hemskt att alla är skadade!

Ta det försiktigt så att inget händer dig. :)



Nu vecka 4 börjar jag plugga engelska på distans så det ska bli roligt! Aldrig testat det förut.

Sen väntar jag på jobb-besked från Glitter. Jag sökte jobb på ditt gamla gym med haha. Söker massor här och där. I Mars blir det DM i cheerleading med.. :)



Vi får dra ihop något när du kommer hem :D



2010-01-04 @ 11:18:56
URL: http://linntaastic.blogg.se/
Postat av: Amanda

INTE kul att du jobbar ihjäl dig..hoppas ni får förstärkning! :)

2010-01-05 @ 08:18:14
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0