Nytt år

Gårdagen blev trevlig!

Jag jobbade till halv tolv, sedan stressade vi iordning oss i festblåsor och uppsättningar för att fira in tolvslaget, alla anställda tillsammans i baren.
Gratis champagne, lite tafatta kramar, och fyrverkerier ute på terassen, med utsikt över de snötäckta bergen och den stjärnklara himlen. 

Utan tvekan en av de vackraste nyår jag upplevt även om inte de jag helst hade velat fira det med var närvarande. 
Fick superfina gott nytt år-sms som gjorde mig varm i kroppen från nära och kära dock.

Och idag har jag känt mig så otroligt positiv hela dagen, trots att jag bara sov tre och en halv timma och jobbade från halv sju tills nyss.
Det är ett nytt år. Med nya upplevelser och förväntningar och överraskningar.

Igår var bara igår. Idag är en helt ny värld. Så känns det, och jag älskar känslan. Allt skit under förra året känns på något vis mer i det förgångna än vad det gjort innan. Det är otroligt att något rent psykiskt kan göra sådan skillnad.  

Idag har det snöat för fullt hela dagen, så imorgon ska jag och Andrea och de som känner sig hågade vara uppe först i backen och glida runt i  nysnö och kanske lite off-pist. Och från och med nu är jag ledigg två dagar framåt. Underbart!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Låter skitbra med den inställningen...jag har lite svårt för det här med "nytt år - ny start". För mig är 1 januari bara ännu en dag i mängden. Därför e det kul att se att andra människor kan ladda om så mkt på nytt! XD Önskar jag också kunde det...

2010-01-02 @ 01:19:47
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/
Postat av: Em

Låter som att du har världen framför dina fötter! ;)

God fortsättning!

SV: Faktum är att vare sig körskolläraren eller jag hade någon chans. Hon kom i 70 mitt i stan där det var 50. Hennes fel, men det kändes för mig som mitt ändå. Ett roligt minne oavsett. :D

2010-01-02 @ 21:36:44
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: ansepanse

nytt år nya utmaningar, jo så kan det kännas

är du bra på att åka slalom, jag menar tar du de svåraste backarna kram

2010-01-03 @ 11:00:18
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Carolinn

Ditt nyår låter fantastiskt :)Trivs du bra därborta?

Ja James Cameron är grym :O häftigaste filmen jag sett på länge.. så himla vacker miljö!



När kommer du hem igen då? :)

puss

2010-01-03 @ 11:54:51
URL: http://linntaastic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0