Chockerad!

Det är i sanning rätt namn på dagens inlägg.

När klockan ringde imorse, spöregnade det ute! Men eftersom det går snabbare att cykla än att ta bussen, och jag förberett för att cykla, gjorde jag det ändå.
Jag hann inte långt innan plötsligt, i samband med en växling, kedjan hoppade.
"Hur svårt kan det vara att fixa" tänkte jag och hoppade av. Jo, svårt. Om inte omöjligt. Kedjan hade fastnat på något märkligt vänster mellan kugghjulen och däcket. Och hur jag än slet, med växande förtvivlan, så gick det inte att rubba.

Så jag ringde mamma, bad om skjuts till jobbet, vilket hon såklart gjorde min snälla mamma, och låste fast cykeln bakom pressbyrån.

På eftermiddagen åkte vi med bil och hämtade cykeln. Mackligt att få in den och mackligt att få ut den. Men då, när vi tar ut den ur bakluckan och jag ska kolla kedjan, inser jag att den inte sitter fast längre. Den är till och med fastsatt på kugghjulet igen.

En helt främmande människa har alltså kommit förbi och lagat min cykel. Jag tror aldrig jag har blivit så överraskad. Och så OTROLIGT glad.

Tack, tack, tack du snälla människa! Jag trodde inte det fanns sådana människor. Men jag ska minnas det och försöka sprida de goda gärningarna vidare.
Om hela världen var sådan skulle vi leva på en perfekt plats.

Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Det är irriterande när kedjan låser sig på de sättet, men vilken vänlig själ som fixade det :)



Sv: Nä, det får ju inte handla om pengar - hundens väl och ve måste vara i fokus!

2010-07-22 @ 22:18:57
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Gaymasen

Men gud vad snällt! Inte varje dag något sådant händer. Haha. Häftigt. :)

2010-07-23 @ 11:35:43
URL: http://gaymasen.se
Postat av: ansepanse

hurra för sådana människor

ha det gott

2010-07-23 @ 14:31:45
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Em

Men vad gulligt! Sätt upp en stor TUSEN-TACK-affisch där cykeln stod! :)

2010-07-23 @ 16:51:59
URL: http://egoinasmamma.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0