På TV

Vad är det för förebilder vi har här i världen egentligen?

En på ett eller annat sätt psykiskt störd människa bestämmer sig för att massakerhota KTH, och ett par dagar senare beslutar ett gäng femtonåringar för att göra samma sak på sina skolor. Vad jag har hört - fyra olika tonåringar, på fyra olika högstadieskolor.
Är massmord verkligen något så imponerande?

Och i övrigt vill de ta fram en lag för att avrätta och fängsla homosexuella i Uruguay. Vidrigt.
Ibland undrar man varför man ens gör något så deprimerande som att titta på nyheterna...

Ber om ursäkt för dåligt med återbesök senaste dagarna. Mina tankar är "all over the place".



Tisdag


Frukost: Gröt, bröd, päron
Lunch: Lasagne, morot, äpple
Träning: BodyCombat 60 min
Middag: Torsk, rotfruktsmos, morotssallad


Jag blev erbjuden vitt vin, men motstod. En liten seger över mig själv. 10 dagar kvar.

Kommentarer
Postat av: Carolinn

haha det är frågan! Den ska dock bara vara på två sidor som tur är. ska handla om lite frågor om boken "the remains of the day". Men eftersom jag inte vet svaret på frågorna är det lite knepigt.



Håller verkligen med om att nyheterna spårat ur. Folk är sjuka i huvudet nuförtiden.

Jag försöker få stopp på mitt sötsug med! Eller är det det du försöker med? :)



Tack jag ser fram emot filmen! meddelar hur den var :)

2010-03-17 @ 12:57:32
URL: http://carolinn.devote.se
Postat av: ansepanse

jaa inte är det uppmuntrande att titta på nyheterna inte

tio dagar kvar till vadå?

2010-03-17 @ 13:05:56
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Gun

Ja det är skrämmande att någon kan komma på att hota med massaker, och sen påstå att det var ett skämt. Väldigt korkat skämt i så fall.

2010-03-17 @ 14:39:05
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: sara - Glitterögon

Jag brukar inte kolla på nyheterna av just den anledningen. Nog med elände!

2010-03-17 @ 17:52:41
URL: http://glitterogon.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det lever sunt förstår jag.. :D Duktigt!!

Sv: Jepp, Gun och jag var på Melodifestivalen i Globen och jag köpte en töntig rosa hatt till oss var. Dessutom hade vi en bloggfika i Stockholm där några stycken dök upp. Jätteroligt!!

2010-03-17 @ 18:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0