En liten reflektion...

Äntligen lite värme! Men solen låter vänta på sig...

Mitt liv är ganska enformigt just nu. Men ändå trevligt. Inga stora överraskningar eller hemska händelser. Bara livet i all sin enkelhet.

Jag försöker balansera att jobba två jobb, det ena på vardagarna, det andra på helgerna, med vänner och pojkvän och familj, och lite träning däremellan. Det är inte helt lätt måste jag erkänna. Jag känner mig ofta utsliten, och utan bestämmanderätt över mitt eget liv.
Hur jag än gör är det någon chef som blir besviken över att jag inte jobbar lite mer, och nära och kära som jag får slå knut på mig själv för att hinna träffa.

Men jag gillar det också. Av den enkla anledning att jag vet att det är för en begränsad tid.
Och om x antal år kan jag dessutom vara en besserwisser mot ungdomarna och berätta om att "när jag var i din ålder fick jag minnsann slita..." och ge hela den irriterande föreläsningen.

Kanske ska också jag få en spännande livshistoria att berätta en dag.

Livet har utdelat slag och hjärtekross, slit och släp. Men tack vare det kan jag hantera allt sådant bättre idag än för några år sedan.

Och tack vare det uppskattar jag när livet bara tuffar på, på ett lite enformigt sätt.

Kommentarer
Postat av: julia Wilberts

Låter jobbigt med så mycket att göra.. men du tänker ju helt rätt, så kommer jag inte att kunna säga till mina barn i framtiden.. Har inte ens skaffat sommarjob fast jag är 15 år.. har lovat mig själv att det får bli nästa sommar!



Slit inte ut dig bara!

2010-05-18 @ 21:02:56
URL: http://juliawilberts.blogg.se/
Postat av: Em

Där slog du spiken på huvudet, många unga tycker att äldre "inte har något liv", men faktum är att ju äldre man blir, desto mer uppskattar man det lugna. Jag tycker mitt liv är spännande, jag lägger märke till saker som jag förr tyckte var bagateller och skulle tycka det var tråkigt med en hurramahejfest bland okända på stan. Det HAR jag gjort liksom, men en fest med goda vänner eller jobbet är fortfarande roligt.

2010-05-18 @ 21:09:18
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Gun

Ja, det är så det är, precis som du säger. Jag har också haft så där mycket med jobb, vänner, fest varenda helg och alltid något på gång, och uppskattar nu det lugna livet istället.



Sv: Klart bloggen är det man prioriterar bort när man är så trött.

2010-05-18 @ 22:29:32
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Amanda

What doesn't kill you, makes you stronger, right?

2010-05-19 @ 20:28:30
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/
Postat av: ansepanse

så tuffar ju livet på ibland - egentligen ingenting särskilt som händer, bara vardagen liksom

ha det bra - kramar

2010-05-20 @ 12:53:28
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Bögen från Dalarna

Älskar vädret som varit idag! :D



Haha! Förstår din förtvivlan. Det är galet tråkigt att laga mat till sig själv. Så ja, godiset på ICA lockar faktiskt mer... ;)

2010-05-20 @ 20:21:50
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0