Lördag 22:a maj

Idag är min sista lördag på gymmet.

Igår skrev jag kontrakt med lagret om att fortsätta jobba heltid några veckor till, och då kände jag att jag inte kan fortsätta jobba mellan sex och sju dagar i veckan. Imorgon är första dagen jag är ledig sedan torsdag den 13:e maj. Varefter en helt ny vecka på lagret sätter igång igen!

Jag måste erkänna mig förvånad över vilken aktivitet det är på gymmet idag. En dag med fint väder och dessutom är det Göteborgsvarvet... och ändå är det massor av människor här!
Själv ska jag in till stan senare och försöka se när Totte springer i mål (om han nu orkar hela varvet, haha). Och jag ska bara njuta av solen och att jag ÄNTLIGEN är ledig resten av kvällen och nästa dag.

Idag hade det varit perfekt att cykla in till stan. Men min förra cykel blev stulen, och jag har önskat mig en ny i födelsedagspresent... som är nästa vecka.

Det här med att stjäla cyklar verkar vara en jätteindustri! Man kan ju inte lämna cykeln obevakad några timmar ens utan att någon är där och tar den.

Jag kommer aldrig kunna förstå mig på stöld. Att tycka man har rätt att ta något som andra människor har fått jobba hårt för att kunna köpa. Eller kanske till och med har fått i present av någon.
Jag förstår inte hur man kan göra så utan att skämmas ögonen ur sig.


Kommentarer
Postat av: Em

Efter flera cykelstölder har jag nu en cykel som "ingen vill ha" dessutom har jag i tillägg till det vanliga låset en vire (man får köpt det i cykelaffären) som jag låser med. Har haft den i fyra-fem år nu som tur är. Jag har ingen bil och känner mig handikappad utan cykel. Irriterande!!



Jag tycker också det är konstigt att det var så mycket folk på gymmet i dag, de har kanske planerat en god middag i kväll och vill förbereda sig mott dåligt samvete sen. ;)

2010-05-22 @ 13:22:18
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Gun

Visst är det hemskt med alla cykelstölder. Det är så irriterande att inte kunna lämna sin cykel någonstans. Inte ens låst, då hamnar den i Fyrisån..

2010-05-22 @ 18:10:04
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Tigris

Ja, som när man stal min mobil och alla telefon nr jag hade fanns i simkortet! Då var jag ARG!

:)

2010-05-22 @ 18:46:43
URL: http://tigrispredikantan.blogspot.com/
Postat av: Amanda

Jo tjuvar kmr jag aldrig förstå mig på..

2010-05-25 @ 11:31:31
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0