Money, money, money...

Jag behövde såklart bara deklarera min sjukdom som över, så kom den tillbaka med full kraft!
Nu har jag varit sjuk i en vecka, och börjar känna mig gruvligt trött på det... Jag är också gruvligt trött på att det är så förbannat kallt hela tiden! Jag tror knappt det finns något jag avskyr mer!!

Just precis NU är tiden då man egentligen ska vifta med biljetter till Indien eller Vietnam eller något annat ställe där människor som inte behöver gråta över klimatet åtta månader om året bor.
Men för det behövs pengar, och pengar är något jag bara inte har!

I skrivande stund är också mina pengar för februari redan "spoken for". Det blir till att köpa nytt sl-kort (alltid lika roligt!) för förnämliga 1350 :-... det blir hyran och teveavgiften som mitt hjärta envisas med att vi ska betala.
Jag vidhåller att det är orimligt att betala nästan 3000 :- om året för en tjänst man överhuvudtaget knappt använder. Förlegat!!!
Mat är ju svårt att leva utan. Fysik B-kursboken för 600 :-.

Allt på ett studiebidrag på 8000 :-. Har jag fel, eller är minimilönen i Sverige 12000 :- för heltidsarbete? Tror de att livet är billigare när man är student?

Tillåt mig att klargöra: Livet som student, är INTE billigt. Jag går i princip aldrig ut och festar, eller fikar och jag har inte varit hemma i Göteborg på flera månader. Jag köper sällan nya kläder, och den enda aktivitet jag gör är att gymma som kostar mig 240 :- i månaden. Ändå sitter jag och vrider och vänder på varenda krona, varenda månad. Är det rimligt??


Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Mitt råd är att skippa tvavgiften - för det är i slutändan något man inte "måste" betala. :S



Sv: Ja, det är verkligen irriterande när datorn (eller någon server) krånglar så att allt man skrivit försvinner :/

2011-02-17 @ 19:28:12
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: Susann

ja usch, mycket baciller nu.

Krya på dig .

Kram

2011-02-17 @ 19:52:05
URL: http://blogg.amelia.se/suzz40/
Postat av: ansepanse

jag förstår att 8 000 kr är svårt att få att räcka till även om man som du lever sparsamt

kramar

2011-02-17 @ 20:26:38
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Susann

Kikar in och önskar en god morron :)

2011-02-18 @ 09:11:46
URL: http://blogg.amelia.se/suzz40/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0