En minst sagt trist lördag

Molnen skingrar sig utanför fönstret och det ser ut att bli en fin lördagkväll för de som har ett liv.

Själv har jag nyligen fått upp lite saker på väggen, städat hela lägenheten och till och med dammsugit OCH moppat golven. Och nu satte jag mig här med känslan av "jahapp... och nu då?"
Nu ska jag inte vara sådan, det finns massor med saker jag kan göra. Jag har ungefär 1300 sidor av "the cell" som jag skulle kunna plugga på. Jag ska strax kila upp till Ica och lämna in mina uppgifter för mitt Ica-kort. Jag kan ta en dusch. Slå på en film eller tv. Läsa en bra bok.

Ja det finns massor av saker att göra för en ensam själ. Men bara för att det är lördag känns det som att andra människor borde vara involverade i kvällens planer på ett eller annat sätt.
Fascinerande nog tror jag inte jag har varit ensam på en lördagkväll en enda gång sedan jag var 16-17 år gammal.
Så det kanske är nyttigt.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Fina du!

2012-05-06 @ 21:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0