Skrivövning

Och så var ännu en vecka avklarad... Det innebär härliga pengar, vilket jag behöver!
På tisdag återvänder jag hem till Göteborg igen, och verkar som att jag kommer ha mycket att ta igen. Folk att träffa, saker att göra, jobb att utföra. Om inte annat lovade jag ju att jag skulle slänga ut något jag skrivit på bloggen!
Och angående det fick jag en bra skrivövning av mamman i familjen jag bor hos, som har gått en skrivarkurs. När man får skrivkramp ska man visst göra såhär!
1. Skriv upp hela alfabetet (hoppa över QX och Z kanske. Ganska meningslösa bokstäver.)
2. Skriv ner det första ordet du kommer på, på varje bokstav. Fort ska det gå och censurera inte dig själv!
3. Välj sedan tre siffror mellan 1 - 26
4. Räkna efter vilka ord som finns på de tre siffror du valt
5. Skriv sedan en mening, först med det första ordet, sedan med det andra ordet, sist med det tredje ordet. Sedan skriver du den första meningen en gång till.
Och vips så har man en liten dikt. Och kanske en ny idé. Det var roligt i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Lillamojan

asså... dansar du oxå eller vad menar du?

du sa att jag över drev lite på min blogg

2009-09-25 @ 23:41:03
Postat av: Amanda

Låter nästan som något man borde testa. ;)

2009-09-26 @ 00:32:21
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Det skall jag testa! :D



God morgon!

2009-09-26 @ 10:41:40
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Vilken cool grej, den måste jag också testa någon dag :D

2009-09-27 @ 11:19:09
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0